Hur är föret i GBG?

Hur är föret i GBG?
Vilka delar/stigar av delsjöområdet och lackarebäck ska man sikta in sig på som är relativt torrt så här års? Var uppe vid jockes osynliga för någon vecka sen och det var ju som en anlagd sjö i mitten.
Det är typ uppe på ryggarna.

Men när det regnat som det gjort sen kylan släppte så är det inte bra nånstans, suget måste vara rätt starkt..

Hur är föret i GBG?
Sorry för tråkigt skämt - den var ju inte helt uppenbar för en oinvigd.?
Äsch, det ju ändå gbg-tråden vi befinner oss i!
Det är typ uppe på ryggarna.

Men när det regnat som det gjort sen kylan släppte så är det inte bra nånstans, suget måste vara rätt starkt..
Må våren komma fort nu? Tillhör typ cliff hanger och the edge det som torkar upp snabbast?

Hur är föret i GBG?
Änggården var fint idag trots regn, fick dock en rejäl utskällning av en mycket upprörd och konfliktsökande kärring som stog på markerad cykelstig på eklandasidan och skällde skiten ur mig varför jag cyklar i skogen. Hon tyckte att det markerade lederna är skitsnack och att där ska man med fördel få rida och gå med sin hund utan att några cyklister skall störa.

Vet inte vad hon var ute efter men det var första gången jag blivit påhoppad av upprörda människor.

Hur är föret i GBG?
Änggården var fint idag trots regn, fick dock en rejäl utskällning av en mycket upprörd och konfliktsökande kärring som stog på markerad cykelstig på eklandasidan och skällde skiten ur mig varför jag cyklar i skogen. Hon tyckte att det markerade lederna är skitsnack och att där ska man med fördel få rida och gå med sin hund utan att några cyklister skall störa.

Vet inte vad hon var ute efter men det var första gången jag blivit påhoppad av upprörda människor.
Det är mars nu, du får cykla på "alla" stigar nu igen. Synd med konflikten, det är ju verkligen bara att vara saklig och trevlig tillbaka även fast man kokar på insidan av bemötandet. ?

Hur är föret i GBG?
Det är mars nu, du får cykla på "alla" stigar nu igen. Synd med konflikten, det är ju verkligen bara att vara saklig och trevlig tillbaka även fast man kokar på insidan av bemötandet. ?
Yes. Jag försökte lungt förklara det för henne att mellan nov-feb har vi begränsat bara utmarkerade leder som är legit och övrig tid rör vi oss på alla stigar förutom ljungheden. Hon kunde verkligen inte förstå det, vi cyklister har tagit över hela området tyckte hon. Hon började också skälla om att de ofta kommer förskolor och skolor till skogen där vi kan köra på barnen, försökte få henne att förstå att om jag ser en grupp barn så dönar man ju inte fram där utan åker såklart nånannanstans. Jag hänvisade henne tillslut till länstyrelsen/gsc/botaniska om hon hade frågor före jag önskade henne en trevlig lördag och cyklade vidare.

Hur är föret i GBG?
Japp superfint! Men stötte på en del stigsabotage i ÄGB. Höll på att möta min skapare på Karantäna vid det lilla gap-hoppet där nån ställt stockar mellan och i landningen. Även försökt blockera där den går ihop med FFF.
Fy fan, när körde du den? Körde där tidigare idag runt 13 kanske och då var det rent förutom där i slutet som nog legat ett tag. Nån hade lagt stenar och grenar på ett par av träramperna ner mot eklandaparkeringen också.

Hur är föret i GBG?
Fy fan, när körde du den? Körde där tidigare idag runt 13 kanske och då var det rent förutom där i slutet som nog legat ett tag. Nån hade lagt stenar och grenar på ett par av träramperna ner mot eklandaparkeringen också.
Typ av vid 15 kanske. Tog bort allt, även det där på slutet. Så tråkigt att folk ska hålla på sådär, kan sluta väldigt illa.

Hur är föret i GBG?
Nere vid parkeringen tror jag det mest handlar om barn som leker där med att stapla stenar och samla grenar mm. Övrigt är väl en ny våg av sabotage, jag åkte ju själv på en lång utskällning av en mycket upprörd kvinna i lördags som var helt kompromisslös och ansåg att hela Änggården tagits över av cyklister. Stopp för cykling ansåg hon och ryttare skulle få all hänsyn och företräde överallt.

Hur är föret i GBG?
Torra fina stigar, vårdojjorna åkte på idag.

IMG_9810.jpeg

Hur är föret i GBG?
Fint före i HP i dag. Halt på rötterna men fin loam på Flowkullen. Mycket nedblåsta grenar på stigarna dock. Rejälare träd som fallit på Southern Quest, Hotdogging och Log Jump Finnish.

Hur är föret i GBG?
Varning: Kvistar, grenar och hela träd utspridda på Dirty-spåren i Lackarebäck.
1000028521.jpg

Någon vill säkert väl med att förebygga surhål, men framförallt träden mitt i stigen/surhålen uppe i starten på Bengtsson var fan svårt att hinna bromsa inför. Det förde jag åt sidan.

Dock torrt och fint i övrigt!

1000028529.jpg

Tillbaka
Topp