Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Trax neo mäter enligt uppgift på det viset. Det fungerar, men en separat kadensmätsre är bättre.Nu gissar jag bara för jag vet knappt vad en "wahoo-trainer" är för något. Men tänkbart är väl att den mäter effekt och mha detta räknar den ut kadensen. Borde vara rätt hyggligt tillförligtligt tänker jag, för effekten är sannolikt väsentligt högre när man har pedalerna horisontellt än vertikalt. Inte för att den vet var du har pedalerna, men indirekt borde det synas på effekten.
Tyå så här:
Visa bilaga 451770
Hej, har en Wahoo-trainer och den anger kadens. Detta utan kadenssensor på veven. Hur gör den det och hur tillförlitligt är det?
Jag har Elite Direto som jag misstänker mäter på liknande sätt. Den ger tillförlitlig kadensdata när jag cyklar "normalt". Men när jag övar på rundtramp klarar den inte av att mäta kadensen.Nu gissar jag bara för jag vet knappt vad en "wahoo-trainer" är för något. Men tänkbart är väl att den mäter effekt och mha detta räknar den ut kadensen. Borde vara rätt hyggligt tillförligtligt tänker jag, för effekten är sannolikt väsentligt högre när man har pedalerna horisontellt än vertikalt. Inte för att den vet var du har pedalerna, men indirekt borde det synas på effekten.
Tyå så här:
Visa bilaga 451770
Intressant, jag hade ett (eller faktiskt två) PowerTap-nav med effekt och kadens-mätning och jag lyckades aldrig lura det att inte veta vad kadensen var. Annars är det väl inte en smal sak att lägga till en kadenssensor på vevarmen (som man även kan använda vid utomhuscykling).Jag har Elite Direto som jag misstänker mäter på liknande sätt. Den ger tillförlitlig kadensdata när jag cyklar "normalt". Men när jag övar på rundtramp klarar den inte av att mäta kadensen.
Går man mot perfektion så går det nog mot noll i kadens. Jag lyckades dock ca halvera kadensen på mätaren (på lägre effekter) när jag försökte mig på rundtramp. Så det är väl det ena benet som klarar av det hyggligt medan det andra inte gör det...Rundtrampsutmaningen att lura kadensmätaren.
Ger det perfekta rundtrampet en kadens på 1 eller 0? =)
F.ö. gillar jag den pedagogiska bilden från @Valhalla_ om hur man från varians av momentet kan beräkna kadensen.
Det blir lägre luftmotstånd om man cyklar med baken pekandes i färdriktningen.Konstigt att Valhalla trampar baklänges bara ;)
Fixar den ovala klingor, som jämnar ut effekten över varvet?
Har en Tacx Neo 2T. Den fixar det inte speciellt bra med ett ovalt drev. Kadensen varierar konstant ca 20-25 %.Fixar den ovala klingor, som jämnar ut effekten över varvet?
Vet inte exakt vad det beror på men det kan bero på att du inte trampar snabbare än 62 varv per minutHej har en wahoo kadens mätare men den visar bara upp till 62 i kadens sen stannar den. Någon som vet varför?
Skämt åsido. Visar den detta på en trainer eller när du cyklar utomhus?Hej har en wahoo kadens mätare men den visar bara upp till 62 i kadens sen stannar den. Någon som vet varför?
Den visar det när jag cyklar på min trainer. Fast på Swift. För på min garminklocka visar den rätt.Skämt åsido. Visar den detta på en trainer eller när du cyklar utomhus?
Varför visar den rätt på klockan men inte på Zwift? ??Den visar det när jag cyklar på min trainer. Fast på Swift. För på min garminklocka visar den rätt.
Fast jag har ingen smarttrainerDet gör den nog inte. Trainern har kanske egen kadens
Jag har ingen smarttrainer så den ska inte visa någotDoh! Trainern har alltså kadens. Det förklarar varför min varnade på batteri för kadensmätaren, slutade varna men blev mycket fladdrigare sedan... batteriet fixade alltså inte magiskt till sig.
Om du kör Zwift och inte har en smart trainer så antar jag att du också har en hastighetssensor. Det som kan vara problemet är att hastighetssensorn är inställd på att mäta kadens och kadensmätaren inställd på att mäta hastighet. Testa att koppla en sak i taget rättJag har ingen smarttrainer så den ska inte visa något
forums.zwift.com
Hur byter man batteriet i wahoo sensor den går ju inte att få upp?
Jodå. Ett mynt och lite våld. Den ser lite ansatt ut efteråt. Misstänker att den inte överlever särskilt många byten.Hur byter man batteriet i wahoo sensor den går ju inte att få upp?