Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad får man ge extra för gx?UrTomas sa:Funkar riktigt bra! Växlar klockrent, lite plastigare känsla och tung kassett, men klart värt 2500 för en ny 11-delad grupp. Ett till plus är att kassetten passar på vanlig body. Har på luxen nu och blir nog på Stumpjumpern när jag har slitit ut den kassetten :)
Lillgammal sa:Kan man ha NX-kassett på XD-body?
cerro sa:Lite plastigare men funkar. Att jämföra de med XT är inte helt schysst. Mer som Deore.
UrTomas sa:Jag tycker om känslan i NX-reglaget! Inget att klaga på :)
kimkimano sa:Gillar X1 mer då dem är mer robusta i reglaget, och lite kristligare och tydliga i växlingen jämfört med XT
Tiodelad X9 var ju å andra sidan riktigt svampigt och sunkigt. Åtminstone stora spaken som spänner vajer. Att släppa vajer kändes i hela cykeln ;)magedb sa:UrTomas sa:Jag tycker om känslan i NX-reglaget! Inget att klaga på :)
Det enda negativa är att fästet är helgjutet. Går inte att justera i sidled eller använda till matchmaker. Jag bytte från X9, NX växlar minst lika bra tycker jag.
Rattnalle sa:Tiodelad X9 var ju å andra sidan riktigt svampigt och sunkigt. Åtminstone stora spaken som spänner vajer. Att släppa vajer kändes i hela cykeln ;)magedb sa:UrTomas sa:Jag tycker om känslan i NX-reglaget! Inget att klaga på :)
Det enda negativa är att fästet är helgjutet. Går inte att justera i sidled eller använda till matchmaker. Jag bytte från X9, NX växlar minst lika bra tycker jag.
NLC sa:kimkimano sa:Gillar X1 mer då dem är mer robusta i reglaget, och lite kristligare och tydliga i växlingen jämfört med XT
Kristliga reglage är superbra om man råkar på Ulf Ekman eller några Jehovas vittnen i skogen...
Ulf har ju bytt grupp och använder sig nu av okristliga komponenter från Vatikanen.NLC sa:kimkimano sa:Gillar X1 mer då dem är mer robusta i reglaget, och lite kristligare och tydliga i växlingen jämfört med XT
Kristliga reglage är superbra om man råkar på Ulf Ekman eller några Jehovas vittnen i skogen...
Det var pga X9 jag slutade cykla, blev skotträdd av uppväxlingarna. :)Rattnalle sa:Tiodelad X9 var ju å andra sidan riktigt svampigt och sunkigt. Åtminstone stora spaken som spänner vajer. Att släppa vajer kändes i hela cykeln ;)magedb sa:UrTomas sa:Jag tycker om känslan i NX-reglaget! Inget att klaga på :)
emmer sa:Prova att lägga vajern på rätt sida skrufven...
Doominator1 sa:Ser du hålet på din andra bild "nere till höger" om skruven för att fästa vajern. Därigenom ska vajern komma ut.