HUr bra?scott sportster 45.

gumraröracing

Aktiv medlem
Hej ! Gick och handlade en scott . cyklar i snitt 5-6 mil i veckan ev service utöver kedja o vajrar , framgaffeln har väl olja i rören ? varför har man inte dammasker/skydd för gaffelbenen PÅ det lilla jag har cyklat så verkar det vara en bra hoj ! Vad skulle vara en bra uppdatering framöver? Häls Joachim

Köpte själv nyligen en Sportster 60 med dubbdäck.
Inte samma hoj men kan rekommendera hakkapeliitta dubbdäcken riktigt bra uppgradering.

Har själv haft en och var mycket nöjd efter en del uppgraderingar tex bytte till en stel kolfibergaffel mycket bättre än den så kallade dämpade gaffel som sitter på och inte går att serva.

När du säger inte går att serva hur menar du ? prylarna är ju ihop skruvat/demoterbart? den går ju också att låsa, men du bytte väl för ev viktminskning. Men jag förstår, det är ingen värsting får börja så här, håller ändå på för att hålla upp kondisen det är ändå lite snällare än crossåkningen man körde förr! Häls joachim

Den Suntour gaffel som satt på min var inte bra något och som du nämner tung.
Servicebar nja kanske om man hittar delar men en ny Suntour är inte dyr och lättare att hitta
Cykeln är ju ingen MTB utan en pendlar/motionscykel.
I mitt fall blev den mycket roligare med stel gaffel såpass att nästa ägare körde VR med den.

Har du lite info om vilken gaffel det var och hur mycket vikt du sparade? Går i lite samma tankar. Något meck med att byta gaffel vad gäller fästen för skivbroms och så?

mickescott skrev:
-------------------------------------------------------
> Den Suntour gaffel som satt på min var inte bra
> något och som du nämner tung.
> Servicebar nja kanske om man hittar delar men en
> ny Suntour är inte dyr och lättare att hitta
> Cykeln är ju ingen MTB utan en
> pendlar/motionscykel.
> I mitt fall blev den mycket roligare med stel
> gaffel såpass att nästa ägare körde VR med
> den.

Tillbaka