Hur dålig är en c-dale caad7

magura

Medlem
Hej!
Blir mer och mer sugen på att byta ut min caad 7 ram mot något nytt. Cykeln är uppgraderar efter hand så komponenterna är det inget fel på. Just nu är det lite ont om pengar så att köpa en ny ram för 15 000kr är inte att tänka på. Nu till min fråga. Hur bra är en caad7 mot en modern ram i det lite lägre prisklasserna eller en kinaram? Skall man leta efter något begagnat eller duger den att köra på ett år till.
Olof

De som sitter på idag är riktigt kul grejer. Campa chorus, slr sadel, corima hjul, ergonova styre ritchy wcs. Lite för bra för den ramen kanske.
Olof

magura skrev:
-------------------------------------------------------
> De som sitter på idag är riktigt kul grejer.
> Campa chorus, slr sadel, corima hjul, ergonova
> styre ritchy wcs. Lite för bra för den ramen
> kanske.
> Olof

Canyonramen är nog inte så dålig trots allt.
En aluram som enligt tillverkaren väger in på 1220 gram får nog anses vara en ok ram, dock med väldigt trist lackering.
Helsvart med lite vit och en massa Canyonloggor överallt ger inga stora stilpoäng åtminstone i min bok.
Komponenterna dina förtjänar absolut en fin ram, men vill man inte lägga 15000+ på den så är det av någon anledning svårt att hitta bättre ramar än så gissar jag.
Annars kan du förstås köpa en komplett hoj med sämre utrustning och helt sonika skifta komponenterna hojarna emellan.
Sälj sedan den gamla ramen med de nya komponenterna, du gör säkert en bättre affär så då lösa ramar är hopplöst överprisatta.

Senast ändrad:
Vill minnas att Caad 8 ansågs vara en stor förbättring vad gäller komforten över 7:an. Fast jag kan vara lite partisk eftersom jag har en 8:a själv. Och jag är övertygad om att Canyonen är en bättre ram än dem båda.

Jag skulle (det är väl det jag gör) vänta tills jag hittar en riktigt rolig ram på rea eller begagnat.

Tillbaka
Topp