Kan inte låta bli att bitcha lite till. Jag fick en sedan en längre tid tillbaka en hastigt erbjuden operationstid för knäskada. Det vore vanskligt att köra Vättern utan rehab, så vad göra med den dyrt förvärvade platsen?
Dom har ju stängt till möjligheten att köpa och sälja platsen, förutom ett kort fönster i maj. Mig veterligen, men så funkar inte de andra loppen, eller ... i alla fall köpte jag min vasaloppsplats förra året på det gamla vanliga sättet så sent som dagen före loppet.
Ja, självklart kan man köpa till försäkring för det och jadajada. Men, i praktiken gör det en köpt biljett mindre värd, eftersom den inte är likvid om man så skulle behöva. Det där med försäkring känns bara som ett sätt för dem att på så sätt kunna slippa att överhuvutaget argumentera. De slipper strulet med andrahandsplatser. Jag kan inte ens skänka bort platsen om jag hade velat, med ett enkelt namnbyte. Det känns faktiskt rätt störande.
Nu höjs det till 1750 ovanpå det plus 300 till Hofvet för att få cykla i Hofvets grupp. För vad kan man fråga sig ... inte för kontrollerna som man inte ens stannar vid, knappast för pastan i målet. Motorcykeleskorten var värd mycket förvisso. Blir antagligen ett nej tack framöver. Kanske mindre för pengarna i sig, som att det principiellt känns fel. Det stannade nog vid tio körda rundor som det känns. Vore nästan lite skadeglatt om de stora klubbarna erbjöd vettigt alternativ som tar lite större skaror, typ Mälaren som kostade en femhundring om jag minns rätt.