Hur F.N ska jag fixa detta?

jra enduro

Ny medlem
Morgonpigg och fin stutsade jag upp vid 7 och tänkte att det nu var dags att montera mina nyinköpta bromsar (XT V-broms) skruvade isär och tog bort de mekaniska skivorna jag hade som jag tyckte bromsade lika bra som getost från halland. Och skruvar isär och tänker montera bromsarna men upptäcker då att de medskickade skruvarna är allderles för korta och det är dessutom m5 medans jag i ramen har m10. Så nu till frågan hur löser jag detta? Kan även nämna att det inte får plats med m10 i bromsfixturen

Är du säker på att det sitter bromspinnar i ramen.
Bromspinnarna brukar vara M10 .
När du har monterat dessa så kan du montera v-bromsarna på bromspinnarna.

ha det
Jan

du saknar de där pinnarna som bromsarna ska sitta på (borde följt med ramen). Vet inte vad de heter. De skruvas fast i ramen, sedan trär du på v-bromsen och drar fast den i "pinnen" med M5:an.

Fansiken också min cykelhandlare har lördags stängt över sommaren. Jag som hade hoppats på att få ihop det och kunna få 2 bra pass i helgen. Ska iof till Västerås idag någon som vet en bra cykelaffär där som har lördags öppet?

Jag var på jakt efter sådana förut och enda stället jag hittade det på som reservdel var hos Dr Spoke i sthlm men det blir ju lite bökigt för dig, men någon snäll happyit kanske har ett par över?

Tillbaka
Topp