Hur fort har du cyklat?

Hur fort har du cyklat?
Lennart35 kolla filmen jag länkade till ovan så får du ett bevis för att det du säger inträffar ungefär vid 170km/h. :D

Hur fort har du cyklat?
Jag har sett tüska cükelturister explodera när jag och Kaijan "tokdundrade" förbi dom på mallis. Det såg ut som det, men vid närmare eftertanke så kanske dom bara sket på sig?

Hur fort har du cyklat?
nypan skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har sett tüska cükelturister explodera när
> jag och Kaijan "tokdundrade" förbi dom på
> mallis. Det såg ut som det, men vid närmare
> eftertanke så kanske dom bara sket på sig?

ja den långspurten var hur kul som helst.
Jag kom upp i max 70 på Mallis.
Jag hade hoppats på högre maxfart.
Men varje gång man försökte så var det alldeles för kort innan sväng eller så var det motvind=(.
Får se om det går bättre i Ortisei.

Hur fort har du cyklat?
nypan skrev:
> Jag har sett tüska cükelturister explodera när
> jag och Kaijan "tokdundrade" förbi dom på
> mallis. Det såg ut som det, men vid närmare
> eftertanke så kanske dom bara sket på sig?

Det var pga bogvågen. Den som alla överljudsobjekt trycker framför sig.

Hur fort har du cyklat?
Hur fort har ni cyklat på milspåret i Hellas?

Mitt rekord är 72.6, utan hjälm blir det extra spännande när man kryssar mellan promenörerna!

Hur fort har du cyklat?
MickeS, micke s och Micke S, är ni bröder?

Jag skulle aldrig våga köra 80-90 knyck, fick nästan lösgrussläpp i 40 idag och det högg till i hjärttrakten.

Jag har nog maxat kring 60 km/h.

Hur fort har du cyklat?
69km/h på en grusväg som gick nedför. Lite jobbigt med svängarna dock. Menmen, så länge man inte tänkte på vad som kunde hända så var det lugnt :)

Hur fort har du cyklat?
69 km/h, lustigt nog upprepat på tre olika cyklar med flera år mellan körningarna.

1992 höst
69 km/h ned från Biskopsgården (stadsdel i Göteborg) på väg till centralstationen, på ett treväxlat (Torpedo) hembygge med förstärkt ram (totalvikt cirka 18 kg och helt stadig i 69 km/h) och anor från 1940-talet. Jag kan minnas fel, för möjligen hade jag generatordriven belysning tänd vid tillfället, och medlutet är visserligen långt men inte så brant, men jag vill ändå minnas att toppvärdesminnet visade 69 efteråt. Denna affektionsvärdesladdade, unika och lätt igenkännliga cykel var det någon idiot som stal 1994.

2003-08-08
69 km/h nedför Burmabacken (Tideräkningsgatan) i Göteborg (13 % enligt skyltningen) på en hembyggd lvg-racerliknande skapelse, vikt cirka 15 kg och bromsar som är tillräckliga för närmare 15 km/h ... Jag har cykeln kvar av affektionsskäl, men kommer inte att använda den annat än sporadiskt och försiktigt förrän jag byggt om bl.a. bromsarna.

2006-08-15:18:05
69,1 km/h, även detta nedför Burmabacken, på en hembyggd hardtailpendlar- och allt-i-allo-hoj med "MTB-stuk" (att kalla den för MTB vore nog en överdrift och det var heller inte syftet med bygget), vanlig TIG-svetsad oversize CrMo-ram och V-bromsar, vikt cirka 14,9 kg. Denna hoj åker jag fortfarande på.

Hur fort har du cyklat?
Högsta uppmätta hastighet enl cykeldatorn var 92 på Torsgatan. Ja, den var nogrant kalibrerad och, nej jag trampade inte upp den farten. Hade "lite" hjälp av ett MC-bud. Shit va korkat det var, hade inte en suck att stanna för rött vid St Eriksplan, bara tur att det inte kom nån buss.
I tunnel med medsug av fläktarna trampade jag tomt med 48/12, borde vara dryga 60...

Men absolut häftigaste är 50+ i klunga på lvg.

Hur fort har du cyklat?
60,9 km/h nerför den smala cykelvägen som går parallellt med Bankerydsbacken. I foten av backen gick jag ner i ett riktigt stort potthål. Jag var helt övertygad om att min sista stund var kommen, men det klarade sig. Att köra i 90 km/h på en cykel skulle jag aldrig våga.

Hur fort har du cyklat?
81 km/t förra sommaren i Frankrike. Gamla rekordet var på cirka 75km/t. Utför gick det cirka tio gånger så fort som när jag trampade uppför backen ... När jag körde över några små gropar i asfalten small det rejält och jag nådde antagligen maxpuls just då!

Hur fort har du cyklat?
Daner skrev:
> 85+ km/h på den här cykeln, men inte nedför
> Mount Hamilton (berget i bilden). Det var på väg
> nedför Highway 38 från Onyx Pass mot Forest
> Falls, övanför Redlands i södra California.
>
[URL]http://homepage.mac.com/drt/.Pictures/Senders/Moun[/URL]
> t%20Hamilton.jpg

Du Dane, den där bilden måste vara tagen långt innan hambugare och pommesfrittes uppfanns ? ;P

Hur fort har du cyklat?
That would be about 10 kg ago, way back in the BC times. (Before children)

Jag höll på just då med triathlon och sådant. Min flickvän (numera fru) bodde i en annan del av USA, så jag hade massor med tid att träna. När jag kom tillbaka 1984 efter ett år av dåligt mat på skolan i Spanien var jag just över 60 kg, men vid tidpunkten för bilden (1988) hade jag faktiskt byggt upp till 65 kg.

Med dagens extra vikt och förbättrad aerodynamic skulle vara ännu snabbare nedför! ;)

Skogling skrev:
> Daner skrev:
> --------------------------------------------------

> > 85+ km/h på den här cykeln, men inte nedför
> > Mount Hamilton (berget i bilden). Det var på väg
> > nedför Highway 38 från Onyx Pass mot Forest
> > Falls, övanför Redlands i södra California.
> >
> http://homepage.mac.com/drt/.Pictures/Senders/Mount Hamilton.jpg
>
> Du Dane, den där bilden måste vara tagen långt
> innan hambugare och pommesfrittes uppfanns ? ;P

Hur fort har du cyklat?
khizzle skrev:
> MickeS, micke s och Micke S, är ni bröder?
>
> Jag skulle aldrig våga köra 80-90 knyck, fick
> nästan lösgrussläpp i 40 idag och det högg
> till i hjärttrakten.
>
> Jag har nog maxat kring 60 km/h.

Eftersom bröder ofta döps till samma namn så låter det som en rimlig slutsats.

på min senaste landsvägstävling var jag uppe i 70 km/h några gånger.

Hur fort har du cyklat?
20070505041.jpg ht=544

Hur fort har du cyklat?
Jag har kört 86 km/h nedför Sognefjäll ner mot fjorden. på Jotunheimen runt. Helt sjukt race på halvtaskigt underlag, men det var ju tävling....

Har Antagligen kört snabbare vid andra tillfällen ( det står 113 km/ h på min Polar i toppspeed, men det staämmer nog inte.

Hur fort har du cyklat?
idag blev suget för stort..
Så jag tog mej i kragen o körde 0-50km/h på 17 sekunder på en platt grusväg, känns som det finns plats för förbättring ;)

Senast redigerad av en moderator:
Hur fort har du cyklat?
81,2 ner för col d'Izoard med 10kg packning i packväskorna. Liraren framför mig bromsade in hastigt för att vika av på en sidoväg, en nära ögat upplevelse sen stannade jag för att andas djupt i en timme . 75 knyck ner för Alp d'Huez var dock hur kul som helst när man körde om bilar och sånt.

Hur fort har du cyklat?
Skogling skrev:
> 1988 vägde jag 59. ;o)

1988 vägde jag allt mellan 0kg och 2,6kg, bara så att du du vet.

/Adam

Hur fort har du cyklat?
Era lättviktare:-P

90 kg och 77 km/h nedför Old Stage Road, mullig, jag alltså:-)

Det var en kille som spöade mig på vägen upp men på vägen ner rullade jag om honom. Sedan blev jag omkörd av två stycken som låg framhjul mot bakhjul på vägen ner och trampade utav helvete. Jag rykte upp mig och hackade på och låg på rulle nästan hela vägen tillbaks till Boulder då jag drog om dem i sista nedförsbacken innan man viker av in på Broadway (och kan ta en latte på Amante:-).

Hur fort har du cyklat?
53 km/h max på Kinnekulleturen i helgen. Måste varit på grusvägen efter toppen, strax
innan trädet som låg över vägen...

(annars är max 72 km/h utanför Wevelgem på en gammal stålhoj. Men det var medvind.
och frites i magen)

Hur fort har du cyklat?
Jag har gjort en bra bit över 50 i uppförsbacke när jag tävlade lvg i Spanien, satan vad det sved i benen av mjölksyra... men ändå roligt att köra 53/11 i klungan liksom ;-)

Hur fort har du cyklat?
Det gick kring 65-67 i en nedförsbacke med klungan idag :) Jag fick ligga på bromsen i den hastigheten, kändes helt sjukt..

Hur fort har du cyklat?
Edgren skrev:
> 151 km/t på rulle - 54/13 i utväxling
> 111 km/t, eller var det 114 km/t i värsta backen
> på Lanzarote
> Drygt 100 km/t - Pace bakom klubbvolvon i början
> av 80-talet
> 45.335,18 meter på en timme
> 26,7 i snitt på Ekerö - senaste passet!
>
> Nog faan borde man kunna knäcka en 150 blås
> bakom rätt bil...
>
> Edgren

151 km/h med 54/13. Vilken kadens blir det?

Hur fort har du cyklat?
Maxhastighet foer mig aer 92km/h i Kirgistan. Bra vaeg och brant nedfoer och med full packning. Taenkte oeka till 100 km/h men vaeskorna boerjade skaka foer mycket.

/Stellan

Hur fort har du cyklat?
Har kört i klunga på platten i 62km/h nånting (varvade ur en 53-12) och ca 75km/h utför backarna efter Skeer på Solleröloppet ifjol (då jag var glad att jag hade 53-11, som dock tog slut den med). På mtb är det nog 60 nånting. På grusväg.

Hur fort har du cyklat?
Har det så stor betydelse vad man cyklar på? Igår efter avslutad träning med ungdomarna på Billingen åkte jag nedför backen på väg hem. 78,2 km med Nobby Nick fram och Racing Ralph bak. Mellan 2 - 2,5 kg:s tryck i båda däcken. Sjunger bra. Det har gått fortare när jag satsat hela vägen. Mätning med både Polarklocka och Sigmamätare ger samma hastighet.

Hur fort har du cyklat?
MTB: 74 km/h nedför Hammarbybacken för 10 år sedan, den högra löpan sett uppifrån.
Racer: 72 km/h nedför Bergbacken i Säter för 15 år sedan.

Hur fort har du cyklat?
Dillen skrev:
> 75.3 på nationaldagsloppet i gbg. Backen innan
> Edsås.

Det var starkt!!!!! Det är ju 11% motlut.........

Tillbaka
Topp