Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan du länka? Hittar bara damkläder.Har kollat på den men skulle säga Ninepines är bättre :)
Vettigare design på fickor (går att knöla i saker enklare) och bra hällor för jacka där bak (kanske bäst när man springer - hade inte vågat med cykel). Dessutom säker ficka på magen för ett betalkort eller en nyckel.
Elegant.?Ni fick mig att tänka.
I skogen har jag den beroende på byxor oftast i en framficka, där brukar den bli blöt av svett, eller i en benficka, där blir den också blöt, eller nångång i en ficka på tröjan, utanför njurarna, som jag sytt på själv (det är inte optimalt, den slänger lite eftersom det inte är tight tröjor och fickorna mest är för lätta saker).
Vid lvg i ryggficka, i en liten neoprenpåse en mini/rese-datormus kom med, men den är lite liten.
Så nu tog jag lite tyg med plastyttersida jag fick över efter att ha sytt en liten framebag till min Bird (omålad alu), fodrade ena sidan med tyg från en sportsocka, lite lagom dämpning sådär, och sydde en mobilkodis för cykelbruk. Den blev lite tightare än jag tänkte, men det är egentligen bara bra, men ganska hög friktion på tyget, och svett-tåligt ?
Visa bilaga 681871Visa bilaga 681872Visa bilaga 681873
Borde kanske lagt upp den i fulhacktråden.
Oj! Ja där har det hänt grejor. Köpte mitt via instagramreklam för 4 år sedan. Då sålde de nog bara bältet och möjligen löptights. Himmel. Nu var det ju som Lindex eller något.Kan du länka? Hittar bara damkläder.
www.ninepine.se
Inte testat men nyfiken. Tycker det verkar vettigt.Någon som kör med denna?
Tänkt att sitta på axelremmen, en bit upp.
![]()
Klättermusen Communicator Pocket 2.0 Raven | Widforss
<p><ul><br /> <li>Vadderad och vattentät ficka för mobil eller radio.</li><br /> <li>Enkelt fäste för både ryggsäck och bälte.</li><br /> <li>Tillverkad av återvunna material med fluorkarbonfri behandling.</li><br /> <li>Elastiskt öppnings- och stängningssystem för enkel åtkomst.</li><br />...www.widforss.se
Tack, beställt!Oj! Ja där har det hänt grejor. Köpte mitt via instagramreklam för 4 år sedan. Då sålde de nog bara bältet och möjligen löptights. Himmel. Nu var det ju som Lindex eller något.
Här är en länk. Ganska stark stretch så köp inte alldeles för liten om du köper.
![]()
Running Utility Waistband
Ninepine's running utility waistband is designed for runners, walkers, hikers, and skiers who need to carry their gear while you move. With a total of 5 pockets, hang loops for your jacket and high stretch material, this is a runner's ultimate accessory.www.ninepine.se
Fördelen enligt mig är fickor som öppnas uppåt så man kan knöla ner en liten jacka eller varma tumvantar väldigt enkelt (framförallt om man sätter små rep-öglor i befintliga fick-öglor. Då kan man enkelt öppna fickorna med vantar på). Större jackor sitter bra i hällorna på ryggen. Nyckel/plånbok sitter bra på magen.
Min gick hundratals mil skulle jag tippa och 4 år. Sedan tappade jag den i Göteborg någonstans men fick en ny i present strax efter under förra året :)
Kul! Känns som ett stort ansvar men den jag köpte var toppen. Sprang hem från jobbet med det igår. :DTack, beställt!
Är det reservhandskarna?Lager1: telefon, plånbok, handskar, nycklar.
Visa bilaga 682344
.Lager2: Kylda drycker, mackor, frukt.
Visa bilaga 682345
Lager3: Verktyg och reservdelar.
Visa bilaga 682346
Testade idag, funkar utmärkt. Tack för tips!Kul! Känns som ett stort ansvar men den jag köpte var toppen. Sprang hem från jobbet med det igår. :D
I den stad jag bor. Eller där jag cyklar skulle jag inte ens komma på tanken att detta skulle vara ett problem.Efter den här tråden kommer tjuvar sluta syra upp lägenhetslås och bara köra moped efter cyklister med ryggfickor på tröjan. Nej, men bra idé med påse i fickan med blixtlås. Får väl bli att man bär den i fickan på tröjan och sen en jacka över utan mobil om man vill vara mer stöldsäker sen
Nej inte vad jag vet, men folk har ju inte syrat lås förut heller. Är lite vanligare i Storbritannien:I den stad jag bor. Eller där jag cyklar skulle jag inte ens komma på tanken att detta skulle vara ett problem.
Har det någonsin hänt ?
Det där är nåt jag är rädd för, har mobilen i byxficka med för att kunna nå den om nåt skulle hända. Tänker varje gång på balansen där, nå eller slå sönder den :/ Brukar oftast ha en minimal fd. vätskeryggsäck med slang osv, där hamnar mobilen ibland. Skulle ju numera kunna ha sakerna i cykelramen men gillar tanken på lite ryggskydd från den osnygga ryggsäcken :)Jag fick gå flera kilometer med brutet nyckelben och blödande skrapsår efter en rejäl vurpa. Telefonen hade varit i en benficka på byxorna, och krossades vid vurpan. Det är en bra idé att se till att den är på ett säkert ställe.
Du får skaffa en telefon som du viker ihop så att skärmen är skyddad när du stoppar den i fickan.Det där är nåt jag är rädd för, har mobilen i byxficka med för att kunna nå den om nåt skulle hända. Tänker varje gång på balansen där, nå eller slå sönder den
Ja, det kunde ju varit nåt. Är så iphone-tillvand bara att jag har svårt att gå över, har testat tidigare med intressanta resultat...Du får skaffa en telefon som du viker ihop så att skärmen är skyddad när du stoppar den i fickan.
![]()
I ryggfickan känns telefonen mindre utsatt. Eller vintertid i jackans bröstficka.Det där är nåt jag är rädd för, har mobilen i byxficka med för att kunna nå den om nåt skulle hända. Tänker varje gång på balansen där, nå eller slå sönder den :/ Brukar oftast ha en minimal fd. vätskeryggsäck med slang osv, där hamnar mobilen ibland. Skulle ju numera kunna ha sakerna i cykelramen men gillar tanken på lite ryggskydd från den osnygga ryggsäcken :)
Edit: Det var allt en gammal tråd det här såg jag nu :)
Det finns bibs med ficka på benen. ”Cargobibs” ? Kör man ”gravel” är det uppenbart obligatoriskt.Eftersom jag har cykelbyxor har jag inga fickor . Ingen mobil i fickan alltså.
Jag har mobilen i cykeltröjans ena ficka, eller i styrets lilla väska.
Lycra, alltid lycra...alltid!Det finns bibs med ficka på benen. ”Cargobibs” ? Kör man ”gravel” är det uppenbart obligatoriskt.
Sant. Går inte att klämma in iphonen i cykelramen ändå.I ryggfickan känns telefonen mindre utsatt. Eller vintertid i jackans bröstficka.
Jag föredrar att ha den med mig utifall cykeln och jag skulle gå skilda vägar.
Jag hade verkligen velat ha ett bältesspänne eller sätt att fästa den runt midjan vid behov. Ser för jävligt ut men vore användbart ibland.Jag har hittat den ultimata väskan för att ha i jackfickan nu efter att ha googlat sönder mig. En som är snygg, liten och som har bra förvaring på insidan (separerar nycklar från mobilen). Ser ut att vara vattentät eller iallafall vattentålig också men kan bara hitta info om att dragkedjan är vattentät. I värsta fall kör man väl plastpåse runt mobilen i väskan bara.
Salomon Essentials Case
Såg att den vattentäta Rapha-väskan är lite för liten för min mobil eller passar PRECIS. Denna är två centimeter längre, så inget extremt.
Det blev ingen Salomon, den är ju inte vattentät. Det blev en Rapha Rainproof Essentials Case istället. Den görs inte längre vad jag förstår det som och den nya varianten är tydligen inte alls lika bra. Men det finns några kvar i lager hos Naturkompaniet fortfarande. Skynda fynda!Jag har hittat den ultimata väskan för att ha i jackfickan nu efter att ha googlat sönder mig. En som är snygg, liten och som har bra förvaring på insidan (separerar nycklar från mobilen). Ser ut att vara vattentät eller iallafall vattentålig också men kan bara hitta info om att dragkedjan är vattentät. I värsta fall kör man väl plastpåse runt mobilen i väskan bara.
Salomon Essentials Case
Såg att den vattentäta Rapha-väskan är lite för liten för min mobil eller passar PRECIS. Denna är två centimeter längre, så inget extremt.
Lika vattentät som en vindjackaÄr inte iphonen vattentätt?
Och fjärrkontrollen har du klistrat fast på TVn?Jag har min mobil hemma. Tar bara med den när jag reser bort.
Jo, den ska vara det. Men med tiden tror jag inte det där skyddet är så tätt längre. Det gäller all teknik. Sen är den ju vattentät men inte ”ångtät” tydligen så om den ligger mot ryggen och får massa svett kan det tydligen tränga in och förstöra ändå.Är inte iphonen vattentätt?
Haha. På tal om detta. Jag känner mig så mycket tryggare med incident detection på min Garmin som då skickar sms till min sambo om att jag har kraschat samt koordinater. Hon kan även följa mig på Livetrack som skickas till hennes mail när jag drar ut på turer. Men för att det ska funka så behöver jag ha mobilen med mig också.Och fjärrkontrollen har du klistrat fast på TVn?
För platsdelning behövs inte ngn Garmin, det räcker med mobil, men det krävs förstås en smartfån.Hon kan även följa mig på Livetrack som skickas till hennes mail när jag drar ut på turer. Men för att det ska funka så behöver jag ha mobilen med mig också.
Jag har lyckats hoppa i poolen med min iphone i badbyxfickan, två gånger på samma dag. Inga problem.Lika vattentät som en vindjacka