Hur förvarar ni mobilen?

Hur förvarar ni mobilen?
För platsdelning behövs inte ngn Garmin, det räcker med mobil, men det krävs förstås en smartfån.
Sant, men med Livetrack ser hon min planerade rutt och kan uppskatta ungefär när jag borde vara hemma eller om det är långt kvar tex. OT men jag tycker det är smidigt att ha med telefonen på rundan iallafall. Speciellt om jag ska köpa någon fika (Apple Pay) eller om jag skulle behöva akut boka en taxi hem om lagningskitet sviker mig eller om gaffeln skulle gå av eller nåt. Bra backup helt enkelt.

Hur förvarar ni mobilen?
Jo, den ska vara det. Men med tiden tror jag inte det där skyddet är så tätt längre.
Om glaset inte är krossat, laddporten inte misshandlad eller annan skada lär de hålla bra.
Apple specar badbar upp till 6 meters vattendjup beroende på modell, vilket är mer än tex Samsung och Google som nöjer sig med 1,5 meter.
IP68 klassad utrustning skall minst klara 1,5 meters djup, men de kan även klara betydligt mer vilket tillverkaren då anger.

Ip 69 klassade mobiler finns också som tex Oneplus 13 och de skall klara av en runda i tvätt eller diskmaskinen utan problem. Högtrycksvattenstrålar upp till 80 grader C.

Se mer på https://www.iec.ch/ip-ratings

Hur förvarar ni mobilen?
71aRTPsqvML._AC_SL1500_.webp

Sitter numera på styret inpackad i en sådan här...

Hur förvarar ni mobilen?
Visa bilaga 772978

Sitter numera på styret inpackad i en sådan här...
Ja, den ser ju väl rejäl ut. Men samtidigt är det något sånt jag skulle välja OM jag skulle vilja skydda min mobil vid cykling. En plastpåse eller ett tygfodral skyddar inte min telefon bättre. Fukt har knäckt 0 telefoner, lätta krascher har knäckt 0 telefoner, men hårda krascher har knäckt 1 telefon (eller är det 2, minnet sviker).

Men jag kör alltså med normalt skal och skärmskydd. Som jag cyklar fungerar det bra.

Hur förvarar ni mobilen?
Ja, den ser ju väl rejäl ut. Men samtidigt är det något sånt jag skulle välja OM jag skulle vilja skydda min mobil vid cykling. En plastpåse eller ett tygfodral skyddar inte min telefon bättre. Fukt har knäckt 0 telefoner, lätta krascher har knäckt 0 telefoner, men hårda krascher har knäckt 1 telefon (eller är det 2, minnet sviker).

Men jag kör alltså med normalt skal och skärmskydd. Som jag cyklar fungerar det bra.

Är mer eller mindre nödgad att ha ett sådant stort fodral då telefonen är lika stor som en tegelsten med sitt 10600mah batteri (och väger bly) Annars hade jag valt något mindre fodral

Tillbaka
Topp