Shimano. Första delen mellan grusvägarna WC-leden och Bräckevägen byggdes klart i höstas. När den kan öppna beror helt på hur blöt eller torr våren blir. Jag har ingen info när resten av leden är planerad att byggas.
Cobra. Hela den nya delen är färdiggrävd och väntar bara på att några broar ska byggas. Den delen kommer bli riktigt bra med alternativa uthopp på en del kickar så att den ska passa olika nivåer på cyklister. Tänk Barbro i JBP, fast mycket bättre.
Stämmer. Men det är en ganska brant grusväg.
Stjärnliften kommer att gå istället för VM6:an i sommar. Den kommer utrustas med samma typ av hållare som på VM8:an och stanna sju sekunder (tror jag det är) på toppen så att man lätt hinner gå fram och plocka av sin hoj. Vet att ledcrewet håller på och kollar på hur man ska kunna knyta ihop transporten ner från Stjärnliften med dom ledsnuttar som byggts i början från VM6, alltså början på Vinkelvolten, Serpentinen och översta Flinbanan.
Nya Kälkspåret är också färdigbyggt och lär öppnas så snart det går. Karaktären är blå hoppled med mer cykling än tidigare.
Det är det jag vet just nu.