Hur gör man med denna powerpack?
Har en ganska kraftig powerpack från Biltema och erkänner direkt, jag fattar inte funktionen. Så här ser den ut.
Den har bara en enda knapp. Ett tryck betyder på, dubbelklick betyder på och med lampa tänd. Lång intryckning betyder av.
Djupa empiriska efterforskningar i fält och kök har gett följande resultat. Koppla en Garmin som är avstängd och Garmin tömmer sitt eget batteri. Om man aktiverar den igen när Garmin varnar för lågt batteri fyller den Garmin och stänger sen av sig och Garmin tömmer sitt eget batteri. Om man tänder lampan i packen driver den Garmin och tömmer sig själv oavbrutet tills den är tom. Men det verkar sjukt att man måste ha lampan tänd. Det är alltså en led-ficklampa inte en indikator. Indikatorn sitter i det ljusblå och är fyra ljuspluppar som faller med förbrukning. Med lampan tänd klarar man sig länge, men inte en sextiomilare.
Vad är det jag missar?
Den har bara en enda knapp. Ett tryck betyder på, dubbelklick betyder på och med lampa tänd. Lång intryckning betyder av.
Djupa empiriska efterforskningar i fält och kök har gett följande resultat. Koppla en Garmin som är avstängd och Garmin tömmer sitt eget batteri. Om man aktiverar den igen när Garmin varnar för lågt batteri fyller den Garmin och stänger sen av sig och Garmin tömmer sitt eget batteri. Om man tänder lampan i packen driver den Garmin och tömmer sig själv oavbrutet tills den är tom. Men det verkar sjukt att man måste ha lampan tänd. Det är alltså en led-ficklampa inte en indikator. Indikatorn sitter i det ljusblå och är fyra ljuspluppar som faller med förbrukning. Med lampan tänd klarar man sig länge, men inte en sextiomilare.
Vad är det jag missar?
