Sambal Oelek
Aktiv medlem
Hur hög är din bunnyhop?
Bunnyhoppa 85cm på fatbike, det var bra imponerande
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
mikipedia_ sa:Det ärnog väldigt personligt. Jag kommer knappt upp med min amht men med Enduron kommer jag typ 20cm iaf.
dnleriksson sa:mikipedia_ sa:Det ärnog väldigt personligt. Jag kommer knappt upp med min amht men med Enduron kommer jag typ 20cm iaf.
Tvärtom för mig... AM-HT 40, Enduron 20.
mikipedia_ sa:dnleriksson sa:mikipedia_ sa:Det ärnog väldigt personligt. Jag kommer knappt upp med min amht men med Enduron kommer jag typ 20cm iaf.
Tvärtom för mig... AM-HT 40, Enduron 20.
Kanske är för att jag lärt mig på enduron å ”laddar” fjädringen?
EST sa:Jag kommer över en betongstugga med både fs å ht det är det högsta konkreta jag vet. Fast jag kommer upp på högre saker?
jonte987 sa:Cool. På dirten?
Snyggt! Du kommer nog 5-10 cm till om du kör på asfalt.Mycketvillhamer sa:jonte987 sa:Cool. På dirten?
Jupp! En specialized p.26.
Blev tvungen att ändra från ”gilla” till ”Älska” efter att videon tillkom. Världsklass och skopåse på den!!! Grymt jobbat!Inte gjort ett Bunnyhop på snart sex månader men blev inspirerad av tråden och gav mig ut i kväll. 92cm (med touch) och nytt PB!
Visa bilaga 419251
Med heldämpad på gräsmatta! Bra gjort!Inte gjort ett Bunnyhop på snart sex månader men blev inspirerad av tråden och gav mig ut i kväll. 92cm (med touch) och nytt PB!
Visa bilaga 419251
Håller med till hundra procent. Den vill man inte missa på och därav jag en 100% insats!Staplade brädor och ribbor.. Bah!
Satsa på nåt riktigt istället. Betongsuggor eller fast monterade cykelställ av gammal hederlig modell. Ger lite mer edge åt tillvaron. Dessutom så ger det också motivationen att verkligen fixa det.
Vinnaren av denna tråd!Inte gjort ett Bunnyhop på snart sex månader men blev inspirerad av tråden och gav mig ut i kväll. 92cm (med touch) och nytt PB!
Visa bilaga 419251
Man kommer långt (läs ”högt”) med en gnutta självbevarelsedrift. Testa att sätta eld på pinnen. ?Jag kan bara prestera i hög fart mot fasta hinder med stor konsekvens. Om det inträffar kan jag kanske hoppa 40-50 cm. Försöker jag hoppa över en pinne på marken så träffar jag den...
Hur gick det med den där, blev det nåt hoppa??Nu är den här!
Visa bilaga 436322
Hur gick det med den där, blev det nåt hoppa??
Snyggt!Ett #lifegoal närmar sig. Nästa steg är väl att försöka på en betonggris utan nedsänkning i mitten, och hoppa nån decimeter högre. Det var precis att jag kom över nu (lätt touch med bakhjulet), och då siktade jag rätt..
Visa bilaga 561834
Tack. Ja, håller med, det är väl nåt med att konsekvenserna är betydligt högre än när man kör mot en pinne/rep eller liknande hinder, så att ta fart mot ett väldigt stabilt betonghinder känns instinktivt ..dumt. Särskilt med kolfiberhoj. Första försöket så var jag i rätt rejält fö, men enbart med bakhjulet så det känns ju bra, vevpartiet eller ramen hade varit illa.Snyggt!
Suggorna är läskiga på något sätt. Även om jag vet att jag hoppar högre än så så kittlar det allt lite varje gång man ska över.
Tror det handlar mer om teknik på cykeln än explosivitet, även om mer styrka bara kan vara positivt.Tack. Ja, håller med, det är väl nåt med att konsekvenserna är betydligt högre än när man kör mot en pinne/rep eller liknande hinder, så att ta fart mot ett väldigt stabilt betonghinder känns instinktivt ..dumt. Särskilt med kolfiberhoj. Första försöket så var jag i rätt rejält fö, men enbart med bakhjulet så det känns ju bra, vevpartiet eller ramen hade varit illa.
Har fö bildanalyserat film och ser att jag lyfter framhjul betydligt högre än bakhjulet, så måste öva på att få med mig bakänden mer. Några tekniktips? Eller så är det att nöta upphopp utan hoj (dvs bygga explosivitet och spänst) som gäller..
Edit: Syns ju på bilden att jag tappat kontakt med vänster pedal, det gör ju saken knappast lättare. Får tänka på att vinkla vänster/framfoten mer, för att få med mig mer av cykeln..
Och kul att man kunde inspirera (tillbaka) lite. :-)
Ett #lifegoal närmar sig. Nästa steg är väl att försöka på en betonggris utan nedsänkning i mitten, och hoppa nån decimeter högre. Det var precis att jag kom över nu (lätt touch med bakhjulet), och då siktade jag rätt..
Edit: hoppade precis över en limträbalk på 25cm, tyckte det gick lättare med låst gaffel.Igår bunnyhoppade jag över en död fågel och en hästskit, dom var ungefär lika höga. Glömde tumstocken hemma.