Ann-Cathrine1
Medlem
Hur justera hjälm när man har långt hår?
Jag har långt hår som jag inte sätter upp i svans, knut eller liknande och undrar nu om jag måste köpa en hjälm specifikt för personer med långt hår för att den ska sitta ordentligt? Jag har köpt en bekväm MIPS-hjälm men problemet är att justeringen bak i nacken bara glider över håret så hjälmen åker bakåt. Den sitter tight och bra när jag justerat den men när jag trycker på hjälmen så åker den såklart bakåt eftersom den glider längs med håret.
Det finns inget utrymme i den hjälm jag har att låta håret passera bak genom hjälmen och det borde ju finnas något bättre sätt än att hålla på med håruppsättningar varje gång jag ska ha på mig hjälm? Jag cyklar bara som motionär så att klippa håret är inget alternativ. Inte heller mössa eftersom det blir för varmt.
Tips på hur jag ska gå tillväga?
Det finns inget utrymme i den hjälm jag har att låta håret passera bak genom hjälmen och det borde ju finnas något bättre sätt än att hålla på med håruppsättningar varje gång jag ska ha på mig hjälm? Jag cyklar bara som motionär så att klippa håret är inget alternativ. Inte heller mössa eftersom det blir för varmt.
Tips på hur jag ska gå tillväga?