Hur kassa är decathlons hardtails?

Du borde nästan få ett DT 1700 spline för det? men kör du så jävla tungt kanske du ska ha hope? Det är väl hope och DT som det är mest hopp för reservdelar.
Jag kör inte så tungt, men när medicinerna fungerar så kör jag länge och väldigt blandat. Sällan värsta stigarna eller offroad dock. Asfalt, grus och små avstickare in på skogsstigar.

Jag kör inte så tungt, men när medicinerna fungerar så kör jag länge och väldigt blandat. Sällan värsta stigarna eller offroad dock. Asfalt, grus och små avstickare in på skogsstigar.
Jag körde sönder mitt bakhjul för 1,5 år sen och köpte DT Swiss E1900. Funkar utmärkt för stig, enduro och downhill (iaf på min nivå). Kör normalt ca 250h/år (men har varit skadad senaste halvåret) och hjulet har inte ens behövt riktas än. Är ju ett hjul tänkt för enduro så det lär ju hålla för dina användningsområden.

Jag körde sönder mitt bakhjul för 1,5 år sen och köpte DT Swiss E1900. Funkar utmärkt för stig, enduro och downhill (iaf på min nivå). Kör normalt ca 250h/år (men har varit skadad senaste halvåret) och hjulet har inte ens behövt riktas än. Är ju ett hjul tänkt för enduro så det lär ju hålla för dina användningsområden.
Kul! Då låter den rätt för mitt användningsområde. Om min nya medicin träffar rätt hoppas jag vara tillbaka i 100mil+/år-klubben

Skönt med hjälpsam granne. Han rengjorde kullagret så var det klart. Men kommer lätt köpa ett till bakhjul eftersom vädret är nyckfullt här. Skönare att bara lyfta på och av beroende om man behöver dubb eller inte

Ganska bra pris ändå. Värt 1500kr mer än 1900?

@jonte987 kanske har input? :)

Nu har jag två dugliga framhjul, men för mellanskillnaden så skulle jag nästan kunna köpa både fram- och bakhjul 1900.

Senast ändrad:

Den blev det till slut, hittade den billigt på biketown.

Den funkar nog!

Köpte shimanos centerlockadapter, men sedan när jag öppnade lådan låg det redan en adapter där. Schysst ändå.

Så idag blir det att sätta på kassetten att testa. Gillar jag den så köper jag ett till sånt så jag har två hjulpar, eller så väntar jag för att köpa 1700.

Tillbaka
Topp