Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Disclaimer: jag har tummen mitt i hand.Ser faktiskt inte vad det är som gör att det skall vara några problem med att komma åt den där muttern.
Finns det någon annan bildvinkel som gör att man ser hindret?
Har du lossat kabelskon?
Använd annan nyckel än skiftnyckel om den inte passar
@henkor fick du loss den?
Ta och lägg den där mutterrundaren i metallåtervinningen och så köper du dig en hyls och blocknyckelsats. Livet kommer bli mycket enklare sen.Ska skaffa en blocknyckel eller liknande och testa. Bågen som sitter framför är fäst bakom muttern och med en skruv så den får jag inte bort utan att ta bort muttern först.
Gör som Gregoz och Pfaff föreslår. Träd sen kabeln fria ände genom en ringnyckel, då kommer Du åt muttern och kan byta grepp om muttern.Hej!
Behöver byta bakdäcket på min cykel och har gått bet på hur jag ska kunna få loss muttern på bilden. Några förslag på verktyg jag skulle kunna testa för att komma åt?
Cykeln är en Himo Z20.
Visa bilaga 531512
Går kabeln att lossa i en ände är detta absolut bäst. Jag tror inte det sitter så hårt när man väl kommer åt. Oavsett öppen eller stängd så är det ju samma verktyg som behöver köpas, använd ena eller andra änden, ringen är bäst. Det känns fortfarande osannolikt att bygeln är mer än ett skyddande tillbehör som fästs med centrummuttern och den mindre skruven för att hindra rotation. Är intresserad av att se baksidan efter demontering.Gör som Gregoz och Pfaff föreslår. Träd sen kabeln fria ände genom en ringnyckel, då kommer Du åt muttern och kan byta grepp om muttern.