Hur köper jag cykelhjul?

hyperx123

Medlem
Hur köper jag cykelhjul?
Hej alla, hoppas att jag får posta sånt här :)

Nån jävel snodde min systers framhjul. Så nu sitter jag här och försöker hitta ett framhjul och däck. Men har ingen aning vart jag ska leta och vad jag ska köpa. Skulle vara perfekt om det finns ett komplett hjul, utan att man ska behöva montera slang och däck själv

Skulle vara tacksam om någon kunde länka mig några hjul/däck där jag bara kan köpa det och montera det på cykeln.

Självaste cykeln: https://www.xxl.se/velocity-by-white-caroline-28-3s-classic-svart/p/1170631_1_style

Information
Däck: 40-622 (700 x 38c)

Hjul: Alloy double wall 36H-fälgar, Alloy 36H/Shimano Nexus 3-nav, Stainless steel-ekrar

Tack

Senast ändrad:
Hur köper jag cykelhjul?
varför får man upp detta när man klickar på dina länkar?

07499AB1-7D5A-4369-975B-91AC5D4EACBA.png

Hur köper jag cykelhjul?
För jag la upp en tråd där, men fick bara ett svar och fick 12st meddelande om hat om att jag snott cykeln...så sket i tråden där borta.
Ah.

Ärligt så slog den tanken mig oxå. Att har man en cykel utan framhjul så kan den vara baxad.

Men samtidigt kan man ha helt fel.

28” ämnat för fälgbroms är det du är ute efter. Finns på typ biltema eller en LBS.

Hur köper jag cykelhjul?
Om du vill ha ett hjul med däck och slang monterat så är nog köp och sälj här på forumet det enklaste. Dock vågar jag nästan lova dig att du eller din syster klarar av att få på både slang och däck själva, förutsatt att ni är läskunniga och era kroppar är utrustade med händer (i annat fall ber jag om ursäkt och är fullt förstående till önskemålet).

Hur köper jag cykelhjul?
Ah.

Ärligt så slog den tanken mig oxå. Att har man en cykel utan framhjul så kan den vara baxad.

Men samtidigt kan man ha helt fel.

28” ämnat för fälgbroms är det du är ute efter. Finns på typ biltema eller en LBS.
Jo många cyklar hade blivit stulna idag, min syster var smart och låste från bakhjulet. Många har bara framhjulet kvar när jag gick ner och såg cykeln.

Bromsarna är kvar, det är bara självaste framhjulet de skruvade loss. Försöker hitta ett komplett set med fälg, slang och däck monterade istället för att man ska göra det själv. Annars om det inte finns får man pyssla, men finns så många, blir tokig.

Hur köper jag cykelhjul?
Biltemas 28" framhjul verkar (kanske) finnas i några butiker. Kanske någon nära dig? https://www.biltema.se/cykel-elcykel/cykelreservdelar/cykelhjul/framhjul-2000021378
Du kommer nog inte ifrån att köpa däck och slang separat. Finns också på Biltema, men deras däck är inte så roliga. Kan vara värt att köpa i cykelaffär eller där din syster köpte din cykel.

Jo får bli det, kan kanske montera allt själv annars får man åka till någon verkstad. Rekommenderar du något bra däck med slang märke?

Hur köper jag cykelhjul?
Jo många cyklar hade blivit stulna idag, min syster var smart och låste från bakhjulet. Många har bara framhjulet kvar när jag gick ner och såg cykeln.
Det är så det fungerar. De snor en cykel utan framhjul och kompletterar med ett framhjul från en annan cykel. Vips så har de en komplett cykel.
Tipsa syrran om att skaffa en låsvajer som hon kan dra genom framhjulet när hon parkerar på utsatta ställen.

Glöm inte kolla med hennes hemförsäkring om det går att få ut något där. Om du inte får tag på ett begagnat hjul eller Biltemahjulet, kan det kosta en slant.
Och anmäl till polisen. Inte för att det kommer göra så att hjulet kommer till rätta igen utan för statistiken. Viktigt att siffrorna visar hur stort det här problemet verkligen är.

Hur köper jag cykelhjul?
Det är så det fungerar. De snor en cykel utan framhjul och kompletterar med ett framhjul från en annan cykel. Vips så har de en komplett cykel.
Tipsa syrran om att skaffa en låsvajer som hon kan dra genom framhjulet när hon parkerar på utsatta ställen.

Glöm inte kolla med hennes hemförsäkring om det går att få ut något där. Om du inte får tag på ett begagnat hjul eller Biltemahjulet, kan det kosta en slant.
Och anmäl till polisen. Inte för att det kommer göra så att hjulet kommer till rätta igen utan för statistiken. Viktigt att siffrorna visar hur stort det här problemet verkligen är.

haha på tal om det, det var en precis likadan cykel som syrrans på cykelstället. Min syster hade låst den från bakhjulet och den andra personen hade låst den från framhjulet. Så de stal hela hennes cykel o lismande kvar framhjulet och tog med sig min systers framhjul..woosh och de har en hel cykel där.

Hur köper jag cykelhjul?
Biltema-hjulet verkar inte finnas just nu, det finns tre butiker som ev har ett hjul, dock är lagersaldona osäkra i alla tre. Annars hade nog det varit bästa lösningen.

Hur köper jag cykelhjul?
haha på tal om det, det var en precis likadan cykel som syrrans på cykelstället. Min syster hade låst den från bakhjulet och den andra personen hade låst den från framhjulet. Så de stal hela hennes cykel o lismande kvar framhjulet och tog med sig min systers framhjul..woosh och de har en hel cykel där.
Perfekt! Köp hennes hjul för några hundra ??

Hur köper jag cykelhjul?
De flesta mindre cykel-butiker/verkstäder borde kunna hjälpa till med ett komplett hjul. Annars är det ovanligt att hjul säljs helt komplette, det har jag endast sett ett fåtal gånger.

Tillbaka
Topp