Hur kör ni genom Solna?

CykelJohan

Ny medlem
Hur kör ni genom Solna?
Jag tycker vägen genom Solna börjar bli lite besvärlig då det kommer mer trafik nu för tiden. Precis innan 19 km märket är det kaos på grund av byggen. Man får åka några hundra meter omväg via Solna station, men såg i dag att det även blivit enkelriktat precis innan den möjligheten nu, så jag vette sjutton hur man bäst tar sig genom Solna. Någon som har förslag på bra vägar?

Bilagor

• cykelväg.JPG
    cykelväg.JPG
    31.8 KB · Besök: 56
Hur kör ni genom Solna?
+1 på Hagaparken. Går att klämma in en del fina stigar där om du känner för det också =) Fortsätt på östra sidan av E18 och korsa motorvägen i höjd med Överjärva gård, lite beroende på var du skall.

Hur kör ni genom Solna?
Du får göra som vi andra. Ta bilvägen ifrån Ulriksdal stn till Frösundaleden. De fungerar utmärkt. Bilisterna är snälla varelser jmf i Sthlm.
Ja Hagaparken är trevlig men lika otrevlig är trafiklösning vid Norrtull med sin rödljus.

Hur kör ni genom Solna?
Hur viktigt är kortast möjliga sträcka?

Jag skulle överväga att ta vägen:
Rissne-brommaflygplats-ulvsunda-alvik-gröndal-liljeholmen ish
Blir till ganska stor del "bilfri".

Har pendlat hägersten-kista och hägersten-solna och båda har slutat med vägen "runt".

Hur kör ni genom Solna?
Fortsätt kolonnvägen upp till Frösundaleden, korsa Frösundaleden bilvägen/kolonnvägen, kör rakt fram över kullen förbi förskolan, fortsätt ner på cykelvägen bredvid Solna kyrkogård. Du kommer fram till Karolinska.

Antagligen skall du genom Karolinska den till Pampas?

Hur kör ni genom Solna?
Ett alternativ till att passera Karolinska som ju också är rätt rörigt nu är att ta vägen förbi Säpo, posten och Ekelundsbron över till Kungsholmen. Det är rätt lugnt den vägen, även på cykelbanorna.

Enda problemet är att man lik f*rbannat måste över järnvägen någonstans runt Kolonnvägen. Om det är stökigt runt BMW så kanske man kan ta snurran över vid MOS och komma ned vid Råsta Strandväg/ Dalvägen och sen åka upp längs tvärbanan till Solna Centrum. Sen cykelbanan längs Solnavägen och upp förbi Säpo (Gunnar Asplunds Alle).

Hur kör ni genom Solna?
Tack för tipsen. Testade närmare Hagaparken hem, mycket folk som cyklar ut vid Norrtull och motorvägen låter som attan vid kyrkogården. Efter Frösunda var det dock fint, men massor av glaskross precis innan Bergshamravägen. Det blev 1 km längre, men man kan nog kapa några meter där jag missade optimala vägvalet. Skall testa längre in i Hagaparken någon gång.

Bilagor

• hagaparken.JPG
    hagaparken.JPG
    82.3 KB · Besök: 42
Hur kör ni genom Solna?
Det var snutten mellan Stallis (5,2) och slutet av kyrkogården (7,4) jag tänkte nämna, den kör jag själv i bland, kanske provar ända ner till Bergshamraleden i em och sen vänster under E4 och sedan genom hotellet....

Hur kör ni genom Solna?
CykelJohan sa:
Jag tycker vägen genom Solna börjar bli lite besvärlig då det kommer mer trafik nu för tiden. Precis innan 19 km märket är det kaos på grund av byggen. Man får åka några hundra meter omväg via Solna station, men såg i dag att det även blivit enkelriktat precis innan den möjligheten nu, så jag vette sjutton hur man bäst tar sig genom Solna. Någon som har förslag på bra vägar?

Känner jag mig fräsch, och särskilt när det inte är rusningstrafik, fortsätter jag kolonnvägen upp till Frösundaleden och korsar den vid grönt ljus till Viktoriagatan (kullen med dagis) Annars tar jag sträckningen via Solna Station (fast jag kör under tunneln vid stationen och sen råsundavägen till Viktoriagatan). Ang bild 2 i tråden, man kan också hålla vänster efter Ulriksdals station, köra förbi Winery Hotel, under E4, och sedan utmed Hagaparken.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp