Hur lågt kan man gå?

kontorsråttan

Aktiv medlem
Hur lågt kan man gå?
För att cykla med en 4-åring behövs det inte mer cykel än den där Genesis'en. Jag sade så här när ungarna hade helstel 20" med 1.75'or, de ska ju inte behöva cykla något som jag inte vill cykla med en helstel 28" med 35'or på. Då ser man med automatik till att stigarna inte blir för svåra. Om man själv har en kapabel mtb och kidsen kör helstel barncykel blir det en smula orättvist tycker jag ;-)

jonte987

Aktiv medlem
Hur lågt kan man gå?
hd_item_319212_b7008d471d.jpeg

Hur lågt kan man gå?
Akta dig… jag hade en liknande cykel, och kunde lagom cykla i skogen med barnen. Sedan kunde jag inte låta bli att köpa en riktigt MTB. Helt plötsligt fanns det inget utmaning, var tvungen att cykla själv efter vår gemensamma runda. Ett tag senare har man bytt upp sig en gång till… dyrt men skoj :-D

Berk

Aktiv medlem
Hur lågt kan man gå?
För att cykla med en 4-åring behövs det inte mer cykel än den där Genesis'en. Jag sade så här när ungarna hade helstel 20" med 1.75'or, de ska ju inte behöva cykla något som jag inte vill cykla med en helstel 28" med 35'or på. Då ser man med automatik till att stigarna inte blir för svåra. Om man själv har en kapabel mtb och kidsen kör helstel barncykel blir det en smula orättvist tycker jag ;-)

Det berör på barnet. Nu är min son kanske inte representativ, men när han började cykla stig med 4 år hade jag problem att följa med på min HT med gammaldags geometri. Köpte en 19" FS och då gick det mycket bättre. Nu när jag kan cykla lite bättre har jag byggt en helstel single-speed till stökig stig. Sonen kör nu gärna sin mors 20 år gamla helstel MTB med slicks på röttig stig. Så allt berör mycket på hur duktig barnet och föräldrar är och hur stökiga stig man kör.

kontorsråttan

Aktiv medlem
Hur lågt kan man gå?
Det berör på barnet. Nu är min son kanske inte representativ, men när han började cykla stig med 4 år hade jag problem att följa med på min HT med gammaldags geometri. Köpte en 19" FS och då gick det mycket bättre. Nu när jag kan cykla lite bättre har jag byggt en helstel single-speed till stökig stig. Sonen kör nu gärna sin mors 20 år gamla helstel MTB med slicks på röttig stig. Så allt berör mycket på hur duktig barnet och föräldrar är och hur stökiga stig man kör.
Att mina barn så småningom blir bättre än jag på det mesta hoppas jag verkligen på. Men om man blir frånkörd av sin 4-åring i endurospåret, ja då behöver man absolut skaffa sig ett materiellt överläge :-) Med det sagt tror jag inte heller att din son är speciellt representativ - han verkar ha både enorm talang och ett stort intresse! Måste vara fantastiskt kul - och kanske en smula utmanande ;-)

jonte987

Aktiv medlem
Hur lågt kan man gå?
Om vi ska vara allvarliga så är det så här lågt man kan gå och ändå få en riktig cykel.

Vill man cykla HT i sommar så gäller det att vara snabb nu och avbeställa Stoic eller vad man nu beställt för leverans till Lucia

Riktig boost

Beroende på storlek finns det lite att välja på i olika prisklasser

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer