Hur lång är en direktdriven trainer?

jokv7291

Medlem
Jag har ett litet kontorsrum hemma som jag försöker förstå om jag skulle få in en trainer i. Jag har letat runt och hittar inte hur mycket direktdrivna trainers sticker ut bakom själva axeln, alltså indirekt hur lång cykeln blir på en trainer? Jag fattar att det skiljer från modell till modell men kan någon snälla mäta på sin hemma och skriva här samt vilken modell det handlar om.

TACK!

Min Elite Direto XR-T står lite dumt till för exakt mätning just nu, men fick det till ca 33 cm från axel till väggen bakom. Den står kloss an så skulle tippa 31-32 cm justerat för golvlist, sned mätning, etc.

Men inte är rollers + cykel kortare än cykel + direktdriven trainer, väl?
Den roller jag har (skriver man så?) är 130cm, cykeln 166cm. Så rollern tar ingen plats i längd så att säga, cykeln sticker ut både framför och bakom.
Screenshot_20230806-165335003 (1).jpg

Den roller jag har (skriver man så?) är 130cm, cykeln 166cm. Så rollern tar ingen plats i längd så att säga, cykeln sticker ut både framför och bakom.Visa bilaga 644107
så är det ju ungefär med en direktdriven också, den tar ungefär lika mycket plats som bakhjulet. Mer eller mindre beroende på modell. Samt att det funkar utan framhjul om du är lite kreativ. Så nja, långtifrån självklart att roller är mindre

Tips: Genom att bygga en ställning till framgaffeln kan du få ner längden ytterligare och ta bort framhjulet. Gjorde så själv.
Du kan också korta cykeln något genom att snurra på gaffeln 180 grader - tänk ”cykel på köpet”.
Om du har har racerhjul med QR kan du slänga på ett mindre 26” med smalt däck och också korta cykeln något

@Luktapåblommorna har du någon bild på din ställning?

Du kan också korta cykeln något genom att snurra på gaffeln 180 grader - tänk ”cykel på köpet”.
Om du har har racerhjul med QR kan du slänga på ett mindre 26” med smalt däck och också korta cykeln något

@Luktapåblommorna har du någon bild på din ställning?
Nä, har kasserat den nu, dessutom såg den för jävlig ut, så skulle ändå inte visa den på bild. Skruvade ihop några överblivna brädor och gjorde håll för snabbfästet i stolpen som stack upp.

Vad sägs om enhjuling monterad på direktdriven trainer då? Det måste bli riktigt kort och kompakt!
Bra förslag! Men eftersom man kan få balansproblem i fram-bak-riktning kan man sätta en pinne framåt från enhjullingen och något som ligger mot golvet där. Och kanske ett handtag att hålla sig i om man vill luta sig framåt. Undrar om någon kommit på det?

Bra förslag! Men eftersom man kan få balansproblem i fram-bak-riktning kan man sätta en pinne framåt från enhjullingen och något som ligger mot golvet där. Och kanske ett handtag att hålla sig i om man vill luta sig framåt. Undrar om någon kommit på det?

Nej, det verkar som en ny och bra idé.
Har du något namnförslag på denna uppfinning?
/Draisin och Dunlop

Tillbaka
Topp