Hur länge har ni cyklat

• Trådstartare Trådstartare Jocke4
  • Start datum Start datum
Hur länge har ni cyklat
Till och från i kanske 5-6 år. Mer seriöst på senare tid.

Idag: Från 8:30 till 18:00 i hellas + vägen till och från hemmet.

Senast redigerad av en moderator:
Hur länge har ni cyklat
Började när jag var typ 4 år eller nåt -74, växte upp ute på landet så cykeln var enda transportsättet så det blev ju en del. MTB började jag med -90 o så har det blivit lite landsväg oxå på senare tid.

Hur länge har ni cyklat
Har cyklat MTB sen sensommaren/hösten 2003, dvs nästan prick 2 år nu.

Och i dag ett par timmar i Delsjön

Hur länge har ni cyklat
Generellt hela livet men jag kan räkna upp tre perioder där jag mer än annars har kunnat sätta etiketten "cyklist" på mig själv: 1985 - 88 ungefär så hade jag en gammal racercykel som jag körde hårt med. Bland annat brukade jag varje morgon försöka sätta nytt rekord när jag cyklade in till jobbet i stan. Den sommaren blev jag otroligt temposnabb! 1989 började jag med mtb genom Hammarby mtb-sektion i Stockholm och höll på i ett par år tills jag fick småbarn och annat att pyssla med. Den senaste perioden befinner jag mig fortfarande i. Den startade i augusti 2003 och jag har alltså hållt på i två år nu. Första året 2003 - 04 cyklade jag c:a 800 mil i ur och skur året runt, det senare har det kanske blivit hälften. Förmodligen kommer jag komma upp i 6-800 mil igen då jag återigen har bättre vardagsförutsättningar för detta. Som det ser ut nu kommer jag inte att lägga av med cyklingen igen, någonsin.:-)

Hur länge har ni cyklat
Tidig vår 2004 började jag. Men hade uppehåll sommaren och hösten 2004/2005.
Började igen vid årsskiftet.

Vad blir det? Knappt 1 år totalt ungefär.

Hur länge har ni cyklat
cyklat har man gjort sen man var en 4 år eller nått :D:D

mtb började ja med i oktober 1995, så snart äre 10-års jubileum :D ska nog firas me present till sig själv :P

Hur länge har ni cyklat
Har cyklat från och till i tränings syfte under tolv års tid fram tills nu. Började köra mtb lite mer aktivt efter att farsan lurat med mig på Långalugnet för fem år sedan.

Hur länge har ni cyklat
Har ni tänkt på att det är mycket roligare att skriva i såna här trådar än att läsa alla andras inlägg?

Jag har cyklat i skogen sen augusti 2003...

Hur länge har ni cyklat
11h tror jag är rekordet... I ett sträck alltså, Sömnlös räknas inte för jag körde tre 4h pass då.

Juni 1995 inhandlades första MTBn, sålde moppen för att få råd med den.

2004-03-14 var första happyriden (i Lunsen) och en fyrårig epok av långloppande var över! :-D

Min teknik har utvecklats mer under de senaste två åren än hela mitt liv sammantaget. Coolt!

Hur länge har ni cyklat
MTB sedan 1992. Landsvägshoj köptes sedan in 2001, då jag insåg att MTB med slicks inte var det mest optimala för Vätternrundan...

Hur länge har ni cyklat
Köpte första MTB'n sommaren 2002 körde drygt ett år fick medicinska problem så jag fick iprincip sluta för att sommaren 2004 kunna börja så smått igen och tidigt 2005 dra igång fullt igen.
Som någon annan sa så har jag utvecklats mer i år än totalt innan och gått över till mer AM/FR än XC.

Hur länge har ni cyklat
Drygt 30 år ... I början landsväg och cykelcross med min 3-växlade Monark! (mellan 10 och 15 års ålder ...) - tacka vet jag Torpedo och riktiga Nokia-däck! Från 15 års ålder blev det landsväg på min gröna Crescent. Sedan har det fortsatt - ibland mer, ibland mindre. I morse blev det 30 minuter genom Ursvik (blandat svartvitt/grönt) - perfekt sätt att starta dagen på!

Hur länge har ni cyklat
började med MTB (eller ATB som vissa handlare envisades med att kalla dom) runt 86-87. Cyklade seriöst i ett antal år men sedan tog kampsporten för mycket tid så det blev bara pendlingcyklande. Sedan kom familj och barn så det blev ingen cykling alls, inte kampsport heller :(

Efter alldeles för mycket stillasittande växte viljan att börja träna igen (30 årskris kallades de av vissa elaka typer) och jag valde mellan cykling och inlines, för det var det som skulle fungera rent tidsmässigt. Det blev cykling och nu är det ungefär 5 år senare.

Hur länge har ni cyklat
Jag började med MTB 28 maj -88. Jag bodde då i Trollhättan och jobbade på SAAB, och när jag slutade tidiga skiftet fredagen 27 maj så åkte jag till Göteborg för att köpa "nåt" (skor har jag för mig), och nog köpte jag nåt alltid. Jag lallade omkring på Sportex på Backaplan när jag hamnade i "koma" framför en Haro Extreme. Jag la omedelbart handpenning på den och hämtade den nästa dag. Full XT, Norba-körställning, Mintgrön/vit och 6000 spänn dyr. Det var MYCKET pengar för en hoj -88. Det märkligaste med det hela var ändå att jag 3 dagar tidigare av en impuls hade köpt min första MTB-tidning, maj-numret av MBA, där dom testade just den där Haron, och sen ramlar på en av de få såna i Sverige. Jag hade alltså väldigt svårt att stå emot den. Jag var väl rätt trött på endurohojen (MC, inget annat...) som åt pengar också iofs. Första turen på hojen gjorde mig totalt fast i MTB-träsket.

Sen körde jag under sommaren där i Trollhättan men den enda mtb:n jag såg var en amerikansk gästingenjör på SAAB som körde en Fat City Cycles Team Fat Chance med slicks och pakethållare. Skogen var han inte intresserad av. Jag var istället och kollade lite i Stockholm (köpte hjälm) och körde milslingan på Hellas första gången 26 juli -88. MTB i Trollhättan funkade ju inte så jag fixade ett snabbt internt jobbyte till Scania i Södertälje och i slutet av augusti så flyttade jag dit. Jag körde först i Södertälje med några killar på jobbet men när Jim Schlichter (och John) annonserade "Thanks givings day race. Be there, don´t be a turkey!" så hamnade jag första gången bland riktiga mountainbikers på Hellas. Om det var 19 eller 26 november -88 minns jag dock inte, men det var kallt, isigt och kämpigt. Jag var den ende med dubbdäck (Tioga Farmer John dubbade av Tellus Motor) och kom sist (och låg dessutom sjuk hela veckan efter...). Snygg debut...

Sen blev det Hammarby MTB (liksom en del andra här) under de där riktigt kul "pionjäråren" med mest social cykling och mycket folk, men efter att ha träffat min sambo på pendelstationen i Älvsjö -90 (Vi var på väg till samma tävling på Rudan) så "värvades" jag till slut (93 kanske. aningen tveksam) till hennes klubb Spårvägen, som främst mekaniker. Hammarby hade då iofs stagnerat rätt ordentligt då inte så många där var så där tävlingsmässiga som seden hade blivit. Spårvägen-tiden tog dock mycket hastigt slut på en parkering i Huddinge då ett ord för mycket från "chefen" gjorde att jag tog mina grejer, gick därifrån och la ner det där med "seriös" mtb.

1995 flyttade vi hit och efter det har jag kört mest teknisk terräng, med några korta uppehåll bl a segling (E-jolle) och sjukdom. Nu är det enbart (nästan...) toktekniskt på Hitman:en som gäller.

:)

Hur länge har ni cyklat
Min bror Kim Eriksson lärde mig cykla när jag var 2år sen när jag var 6år börja jag tävla, nu är jag 20år så jag har tävlat i 14 år blivit ett antal mil i bena!=)=)

Hur länge har ni cyklat
Fick min första cykel 1965, men började träna på racer 1988
och jag uppskattar sträckan sedan dess till 31 698 km. Avrundat.

/Bjarne

Tillbaka
Topp