Hur många cyklar har ni ?

Jag har en pendlare,. commencal
En helstel MTB Full Dynamic 29 tum fram och 26 bak.

En 27,5 Cannodale ht MTB

En 29 noname ht MTB

En 29 L2M ht MTB

En 29 Specialized ht MTB

Och en blå enhjuling

Så typ 6 och 1/2 stycken beroende på hur man räknar, kanske 7..

3 cyklar här.

En för stigen.
En för gruset.
En för åretruntpendlingen.

Verkligen på gränsen till för få cyklar men det funkar okej så här.

1 gravel, white grx ltd
1 FS, canyon spectral 29”
1 HT Ragley Mmmbop 27,5”
1 Crescent VM cykel (fincykling på sommarn)
1 Crescent modell okänd(låna ut cykel)
1 White ax (fruns pendlare)
1 Orbea Laufey 20” grabbens hoj
1 Meybo bmx racer grabbens hoj
1 Commencal 16” grabbens o dotterns hoj
1 Specialized riprock 12” dotterns hoj
2 st balanscyklar som dottern använder ibland

12 st totalt ?

1 racer, 2007
1 cx, 1997(?)
1 mtb, 1997(?)
1 vardagscykel, 2013

Roligast nu är cx:en.

Planerade uppgraderingar: tubhjul till cx:en, större ram till mtb:n.

Fs, fatbike, helstel 27.5+ och en hybrid som används. 27.5+ skall bytas till en stoic och hybriden till en gravel. Några äldre mtb, damcyklar finns också, används ibland vid rastning av hund. Kommer från och med nu att endast köpa cyklar med lika färg så inte frun lägger märke till alla byten och ny köp?

Racer, FS 29a, Fatbike, E-mtb, "världsmästarfixie", campingcykel i form av enpetare från 60-talet.
Behöver en pendlarracer till sommaren. Kanske en gravel med.. Och en HT.. Vet inte hur jag ska förklara det här hemma?

Fyra cyklar i hushållet för närvarande.

En DIY el-pendlare byggd på en Cannondale Bad Boy -06
En Crescent "trekking" hybrid -94
En Skeppshult Natur -21
En Meyland tandem med styrning bak (till salu)

Ni som har fler än tre, hur bor ni och var förvarar ni dem om ni bor i lägenhet?

När jag bodde i lägenhet hade jag 5 i sovrummet hängandes på väggarna. Oftast stod en i hallen och torkade.

2½.

Den jag använder, hardtail
En billig mtb när jag handlar/reparerar huvudcykeln

Och sen en Nishiki som jag plockade loss växlarna på för att sätta singelklinga på xD Nu har den legat ett halvår utan växlar så får nog kolla om jag kan byta den mot något roligt.

5 stycken

Lådcykel - Bullitt 2022
All-roadcykel - Slug custom 2022
Pendlarcykel - Fahrrad Manufaktur SS 2010
Promenadcykel - Parkpre Team 26" 1996
Låsavidbussencykel - Postkodlotteriet

Saknar just nu en modern MTB.

Finracer
Gammal bockstyremonark
Vardagshybrid

Kul att man kan jämföra 2007 vs. 2022-23 ?
5 (racer, touring, 2 MTB och en gubb), plus 4 ramar (två FS). Har dock kommit fram till att jag i teorin klarar mig med 3 (plus en gubb). :)
...
3: racer Canyon F8, mtb On-One Inbred, pendlarhärke Surly Crosscheck + ½ fint racervrak i källaren
6. Men borde ha 9 ungefär.

Edit: glömde en

fasen måste man ha koll på alla cyklar man har ;) tror ja e uppe i 17 brukbara o kommer inte ihåg om de är 3 eller om de är 4 kompletta projekt nerplockade i delar

17 till en själva är mycket!

Ingen nämner cyklar i familjen. Vi har 17 total: 6 är mina, frun har 5 och sonen också 5 och vi har en vikcykel som alla kan använda. Men det är peak-cykel för oss. Två ska säljas. 15 är stabila antalet, tror jag ...

Har många som är "nästan redo", tre som är fuktionsfugliga. Använder bara en men tycker inte att det är lönt att sälja dom andra för att dom har "högre fuktionsvärde än ekonomiskt värde".

17 till en själva är mycket!

Ingen nämner cyklar i familjen. Vi har 17 total: 6 är mina, frun har 5 och sonen också 5 och vi har en vikcykel som alla kan använda. Men det är peak-cykel för oss. Två ska säljas. 15 är stabila antalet, tror jag ...
nejdå de är alltid en för lite ? den jobbigaste biten e nog att övertala frugan när man bara måste ha en till :ROFLMAO::ROFLMAO: å andra sidan har hon slutat fråga va dom kostat och jag har slutat fråga vad hennes klädes sko väsk o sminkkostnader är :geek: alla har vi våra olika laster ??

nejdå de är alltid en för lite ? den jobbigaste biten e nog att övertala frugan när man bara måste ha en till :ROFLMAO::ROFLMAO: å andra sidan har hon slutat fråga va dom kostat och jag har slutat fråga vad hennes klädes sko väsk o sminkkostnader är :geek: alla har vi våra olika laster ??
Men det där är en hyfsat rättvis fördelning ??

Tillbaka
Topp