Hur många mil i år?

Hur många mil i år?
Peth sa:
Bengt-re sa:
MackanG sa:
Siktar på 1000 mil nästa år.

Då kan du jaga med mig och Jeppe då. Vette tusan hur det skall hinnas med, men vill man så kan det ju gå! Vi får cykla fortare helt enkelt!

Fortare?! Ska jag behöva gubbcykla på egen hand nästa uppsalabrevet?

Nejdå - det är bara en ambition. Gamla trötta gubbar är inte snabba ändå. Tyvärr så har inte Jeppe fattat att han är lika gammal som mig - han är snabb ändå den rackaren!

Hur många mil i år?
Bengt-re sa:
Peth sa:
Bengt-re sa:
MackanG sa:

Då kan du jaga med mig och Jeppe då. Vette tusan hur det skall hinnas med, men vill man så kan det ju gå! Vi får cykla fortare helt enkelt!

Nejdå - det är bara en ambition. Gamla trötta gubbar är inte snabba ändå. Tyvärr så har inte Jeppe fattat att han är lika gammal som mig - han är snabb ändå den rackaren!

Iaf till platten ;)

Hur många mil i år?
3,5 hittills. Hinner nog några till.

+1 för shortsväder.
DSC_0215.JPG

-1 för att boulebaren brann ner i morse.
DSC_0213.JPG

Senast ändrad:
Hur många mil i år?
Bengt-re sa:

Så jäkla snabb är jag ju inte. 24,8 km/h på Festive 500 är ju gubbtempo :)

Men visst, nu har du ju cyklat 3 mil längre än mig. Fast du har gjort det på 287h, dvs 24,6 km/h. Jag har avverkat mina 7025 km på 247h, så 28,4 km/h. Det är ju knappast fort ;)

cykling2016.png

Senast ändrad:
Hur många mil i år?
Bengt-re sa:
Peth sa:
Bengt-re sa:
MackanG sa:

Skönt att höra. Själv har jag skaffat en ny typ av ögondroppar som förhoppningsvis ska låta mig hjälpa till att hålla farten uppe.

Hur många mil i år?
Förra året blev det otäcka 135 mil. Otäckt som i otäckt lite. Förutom en lvg-runda på 75km är det mtb på så mycket roliga (tekniska) stigar som möjligt.

I år 1,2 mil. Hittills.

Hur många mil i år?
dnleriksson sa:
Förra året blev det otäcka 135 mil. Otäckt som i otäckt lite. Förutom en lvg-runda på 75km är det mtb på så mycket roliga (tekniska) stigar som möjligt.

Se det som ett komplement till stigcyklandet. Min anledning att cykla på asfalt(volym) är för att kunna köra DH-däck på stigcykeln. Finns inget tråkigare att faktiskt släppa bromsarna och första som händer är att däcket blir platt.

Hur många mil i år?
3,8 i ett underbart väder.
Lite sol, några plussgrader och så gott som vindstilla.
Synd att det är så mkt grus, annars hade räsern fått sej en sväng.

Hur många mil i år?
Jeppe_E sa:
Bengt-re sa:

Så jäkla snabb är jag ju inte. 24,8 km/h på Festive 500 är ju gubbtempo :)

Men visst, nu har du ju cyklat 3 mil längre än mig. Fast du har gjort det på 287h, dvs 24,6 km/h. Jag har avverkat mina 7025 km på 247h, så 28,4 km/h. Det är ju knappast fort ;)

Jag snittade 27,8km/h så snabbare än mig med.

Hur många mil i år?
110 mil hittills, lyckats hålla cykelpendling tre dagar per vecka sedan nyår. Nu blir det förvisso två veckor semester, med förhoppning om ljus och värme i början av mars när det drar igång igen.

Hur många mil i år?
161km detta år. Tyvärr har man vart förkyld större delen av januari och första veckan på februari. Men nu börjar det rulla på sakta men säkert ?

Hur många mil i år?
Idag nåddes 100 mil sedan nyår. Enbart pendling.

9 mil på dubbdäck.
22 mil på sommarsulor.
69 mil på dubbfria vinterdäck.

Inte en vurpa.
Fast imorgon blir det nog dubbdäck.

Hur många mil i år?
388 mil, vilket innebär att jag passerade förra årets notering på 380 mil förra veckan någon gång. Detta trots att jag hade 3 månader i vintras /våras med mycket få mil pga krasslighet.

Hur många mil i år?
Det har blivit 492 mil på räsern under årets säsong, dvs. ren motion. Det ska bli minst 8 till innan den ställs av för vinterförvaring. Det är ett saftigt rekord, då jag bara kommit upp i strax över 400 mil tidigare.

Under vintern blir det bara transportcykling och ingen motion. Skulle jag räkna även hela årets transportcykling, så skulle det väl bli över 200 mil i alla fall.

Hur många mil i år?
GoranS sa:
NLC sa:
Sambal Oelek sa:
NLC sa:
Strax över 1300 mil enligt Veloviewer, kanske kan hinna med 200 till innan året är slut ?
sheitt! det var bra jobbat! Du har någon mil till jobbet?

Ja, 1 mil. Om man kör närmsta vägen. Och längst pendling hittills i år har varit 11 mil.
Felprogrammerad GPS? ;-)

Eller hjärna ;-) Vissa dagar är bara för fina för att låta bli en liten detour :-)

Tillbaka
Topp