Hur många mil i år?

Hur många mil i år?
Jag har lärt mig trivsel-cykla. Inga mätningar.
Det behöver inte vara en motsättning mellan mätning och trivsel. Jag skulle tro att många randoneurer ser cyklingen som en livsstil som de trivs med och kanske till och med älskar. Vi mäter alltid sträckan, det är till och med så illa att vi kallar våra sträckor efter längd. För mig och många andra randonneurer så cyklar vi år efter år bestämda sträckor och älskar det. Jag har full förståelse för att bara cykla. Gör det ofta men en utmaning är svår att motstå. Önskar dig allt gott i din trivselcykling och gläds med dig att du har hittat det som funkar för dig. Gillar även att du vill dela med dig.

Hur många mil i år?
på strava har jag 80mil pendling loggat sen september, då jag började logga.

Men jag har mycket mer o-loggat, men det o-finns.
Var hittar jag de milen ?
Måste ut i skogen och leta rätt på milen nästa sommar.
De finns därute...

Hur många mil i år?
happy.png

Hur många mil i år?
2022 slutade på 12 130 km .
I år har jag BARA 400 km till idag (190 av det, igår och idag) !
Det har regnat ovanligt mycket i Malmö i januari, men mitt mål (som varje år) är 4000 km till 30 april (min födelsedag) . Har jag tur, kan jag "fixa" ca 400 km till i januari, men det kräver starkt psyke (mina ben klarar ALLT) :LOL:

Senast ändrad:
Hur många mil i år?
Vem gör inte det, t,ex att cykla i par men en tvåpetare i 52 mil...
Följer upp detta med att i år ha avslutat de sista 20 milen av 60 på bara en växel.

Och konstaterar att dagen till ära nåddes exakt samma YTD (17538 km) som hela 2018 vilket var min tidigare toppnotering. Ska man då satsa på 18000 jämnt eller nöja sig med mindre för att få ett enklare mål att nå/slå nästa år ?

Hur många mil i år?
Började detta inlägg med att bara gnälla över att jag inte cyklat så mycket, men sen drabbades jag av vissa insikter. Håll till godo!

Knappt hälften av milen gentemot förra året, som inte heller gick riktigt som jag tänkt. Antalet stora naturupplevelser och den fysiska formen är däremot närapå maximerad. Jag kan inte cykla lika fort och långt som jag gjorde förra året, men på allt annat som är viktigt är jag starkare just nu än jag någonsin varit förut (i både huvud och kropp). Kanske låter lite skränigt, men saker är riktigt riktigt bra och kurvan ser ut att peka uppåt av allt att döma.

Dessutom ska man ju vara ganska gammal som långdistanscyklist, så jag har framtiden för mig där!?

Hur många mil i år?
Följer upp detta med att i år ha avslutat de sista 20 milen av 60 på bara en växel.

Och konstaterar att dagen till ära nåddes exakt samma YTD (17538 km) som hela 2018 vilket var min tidigare toppnotering. Ska man då satsa på 18000 jämnt eller nöja sig med mindre för att få ett enklare mål att nå/slå nästa år ?
Ja, 50 mil på en månad är väl tillräckligt chill för att det ska krypa i kroppen eller?

Antar att du sett detta inlägget???

Screenshot_20231204_161342_Facebook.jpg

Tillbaka
Topp