Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Hej! Jag har ett Middleburn RO2 vevparti jag inte förstår hur det skall monteras. Det blir ett glapp på flera millimeter på båda sidor av vevlagret. Någon som har erfarenhet av hur detta funkar?
Baserad på manualen till deras vevlager misstänker jag att det behövs 5 mm spacers på drivsidan och 2,5 mm på icke-drivsidan för den axel du har. Huruvida kedjelinjen då hamnar för långt ut för landsvägsbruk är dock en annan fråga…
Det kan ju också vara så att samma axellängd används för bägge typerna, med spacers innanför vevlagret för 68 mm landsvägsram med korrigering för kedjelinjen i landsvägsspindeln. Svårt att veta och knepigt att kolla upp med Middleburn (om jag inte minns fel) i konkurs och hemsidan död.
Nu har jag fått tag på BETD som köpte upp Middleburn. De säger precis som ni, att det är samma axel och att jag skall använda spacers. Det låter lite som ett "hack" i mina öron - att vevpartiet är gjort för 68 mm BB, men att man ändå skall montera det med distansringar.
I sådana fall gissar jag att kedjelinjen helt enkelt korrigeras av landsvägsspindeln. Tror Shimano skickar med distanser till sina vevlager ämnade för MTB för att det skall fungera med både 68 och 73 mm vevlager, kanske har typ CykelCity några som ligger och skräpar? Dock lär väl inte plasthylsan i mitten på ditt landsvägslager räcka hela vägen över då.