Hur ofta kör ni omkull ??

erpkrap skrev:
-------------------------------------------------------
> Värktabletter ja...
> Tror jag har nån Citadon hemma, sen har jag
> dessutom
> nån Voltaren-variat, Diclofinax tror jag den
> heter. Funkar det, snälla... aj!!
> Om det kommer att göra ondare och ondare ett bra
> tag framöver så funderar jag på
> att ringa chefen och säga att jag måste kurera
> mig. Funkar kuren maltwiskey och
> voltaren?? Lite väl farligt kanske.

Diklofenak (inkl. diverse olika stavningar) och Voltaren tar ner svullnaden och lindrar på så sätt smärtan. De kan dessutom kombineras med vanliga Alvedon för att få mer smärtlindring. Det blev jag ordinerad av läkare nyligen så det är ok.
Citodon och andra starka värktabletter ska man dock vara mycket försiktig med att kombinera med annat om man inte vet vad man gör. Vissa kombinationer kan leda till andningsstillestånd och andra otrevligheter. Inget man ska göra utan att rådfråga läkare alltså!

När jag kör XC/skog vurpar jag dock rätt sällan.
Lika dant i streeten. Kör för mesigt helt enkelt.

Men när jag kör DH är det andra bullar.
Tycker jag krashar mest hela tiden.
Både i Lesgets och åre small det mest hela tiden!
För att inte tala om senaste gången jag körde i himlabacken!

Och på DH-rodeons första träningsåk vurpade jag (trillade av cykeln) 2 gånger.
Under sista åket 1 halvvurpa med fotnedsättning och framhjulsglid.
Kunde nog blivit fin tid där annars..

Hur som helst har jag aldrig behövt missa någon cykling pga av större skador.
Det är skönt! Vurpa kan till och med vara roligt bara det inte gör ont! :)

Ikväll ramlade darvell framför mig, jag körde över hans cykeln och ramlade själv.
Toppenkul. Men en eker gick av i bakhjulet så det blir ett besök till Cykel och Fjäll imorgon.

Kanske varannan runda i skogen. Ofta OTB när jag är för långsam att lyfta framhjulet över hinder. Gör sällan illa mig men har fortfarande känningar i en tumme som jag drog i vid första snöcyklingen förra hösten.

Flera år sedan i stadsmiljö trots cykelpendlande året runt. Slog dock ut en tand på väg hem från V-dala nation under den glada studenttiden.

/Johan

mattel skrev:
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag förstår fortfarande inte resonemanget.
> > Varför skulle inte tre räcka?..:)
>
> jag kan ju inte pusha mig själv och utmana mig
> själv tillräckligt om jag inte kraschat mer än
> tre gånger i år..?

Jag hoppas vi är ironiska här...hehe. men man vet ju aldrig:)

Tja som så många andra nämt blir det en del vurpor i skogen. Dock utan personskador.
Min svåraste hittils va Vätternrundan -04.

Strax efter Gränna tidigt på morgonen blev jag påkörd bakifrån av en snubbe som låg lite väl nära mitt bakhjul på rulle. Han va inte "medlem" i vår klunga utan flöt bara med., Vid siktade på 9 timmar!

Gick i backen kring 45km/h och all energi fick mitt högra knä ta.

Fortsatte till Hjo där jag bröt då det inte gick att belast knät längre.
Läkaren i "medic" tältet fixade Taxi till Motala (Taxin kom från Skövde)
då han misstänkte spricka i knäet.
Och på akuten i Motala genomgick mitt knä röntgen och ultraljudsundersökning.

Sådan smärta jag hade då, har jag aldrig tidigare upplevt - och då har jag både vridit axeln ur led samt brutit vänstra smalbenet -samtidigt i annan olycka.

Taxin kostade VR för övrigt 2700:- nånting och av detta stod dom för rubbet..
Knäet fixade sig själv då det bara va svullet och fullt av vätska !!

Siktar på att köra VR -07 igen !

jan.. jag räknar egentligen nov-nov. så de där 700 är bara en höftning. emn ska jag höfta på mitt träningsår så blir det summerat runt.. ahh.. (fel dator nu - ej polarprogrammet här) 830 h eller så.

Öijer!! du är därför du ska hålla säkerhetsavstånd till magnus. tänk på det på lördag, ej närmare än 10 meter till åkaren framför :)

Jag vurpar rätt sällan (om man inte räknar de mjuka grejerna i skogen där man bara ramlar ut i något buskage eller liknande pga att man missade linjen). Eller vurpor i låg fart pga att något av hjulen glider iväg på en snorhal rot eller sten. Å andra sidan gör jag oftast illa mig vid de incidenter då jag håller mig kvar på cykeln.

Exempel: Skulle försöka ta mig över Sickla sluss från Fredellshållet. Någonting som jag tycker är ganska knepigt. Det är då en slags smal bro som går över slussporten, med räcken på båda sidor, och en kant som man ska över för att komma upp på "bron". Grejen är att den kanten är ganska hög (ca 30 cm är min gissning), så man måste ha lite fart. Till saken hör att man dessutom har metalltingest/stolpe som sitter mitt framför kanten (reglaget till slussporten tror jag), som man måste krångla sig in bakom och sedan runt. Hur som helst, det gick inte fort nog, så när bakhjulet var på väg uppför kanten blev det nästan tvärstopp, så jag trampade till och försökte lyfta bakhjulet över kanten. Med resultat att cykeln fick lite fart, och sedan vinglade till mot ena broräcket, vilket framhjulet gick i - Hårt. (Har ett buntband på ena gaffelbenet för att se hur stor del av slaglängden jag utnyttjat, och det satt precis under kronan.) Medan resten av ekipaget (läs: Jag) tack vare den levande kraften ville fortsätta framåt. Hade kunnat bli en OTB om jag inte instinktivt hållit mig fast på cykeln för knug och fosterland, med näbbar och klor, etc, etc. (Saken är den att jag har styret i ungefär samma höjd som kanten på broräcket, do the math...) Och då fick kulpåsen ta en stor del av smällen. Så ser i alla fall mina incidenter oftast ut.

jansson99 skrev:
> Tur att Mytomspunnen inte hade kameran beredd när
> jag klev av hojen på SSSM 06 i downhillbanan....

Jag var lite sen men det var en grum avstigning med ena benet över styret...
jockeeftervurpa.jpg ht=581

Konstigt nog så känner jag mig lite bättre idag än igår då jag körde omkull.
Skall till läkare i eftermiddag, få receptbelagd medicin. Knaprade Diflonax och
Citodon i går och sov väldigt "underligt". Tror jag har änglavakt

berlin.jpg

Var ute o cyklade hem på fyllet med en polare en gång. Kompisen var så full att när det blev rött o han stannade, glömde han att sätta ner fötterna i asfalten. Han föll pladask på sidan med händerna på styret o fötterna på pedalerna hela vägen ner. Ingen hjälm men fyllisar slår sig som bekant (nästan) aldrig. Klassas detta som vurpa?

Blå och öm på vänster axel, armbåge samt, framför allt, höft. Stel och träningsvärk i höger sida av nacken. Det är sköj med mtb!

Tillbaka
Topp