Hur pass monterad kommer min cykel?

DanielK

Ny medlem
Hej!

Skall köpa en Cube inom snar framtid från CRC och undrar hur pass monterad den kommer att anlända? Har inga verktyg och är rädd att både pedaler och gaffel skall vara avmonterade? Vad är standard inom branchen?

Mvh Daniel

Många pedaler går dessutom att montera med insexnyckel. Har för mig att det brukar vara 8 mm.

Om du inte har en tig-svets så är det dags att göra det. Har för mig att Cube levererar sina ramar som ram-satser. Det kan också vara läge att köpa en bok hur man bygger hjul och svarvar skruvar och muttrar. Med andra ord, du har vintern fixad.
/J

framhjul avmonterat, styre vridet 90 grader, pedaler urplockade, diverse skyddsmaterial på känsliga ställen.

Värre än så brukar det inte vara.

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Om du inte har en tig-svets så är det dags att
> göra det. Har för mig att Cube levererar sina
> ramar som ram-satser. Det kan också vara läge
> att köpa en bok hur man bygger hjul och svarvar
> skruvar och muttrar. Med andra ord, du har vintern
> fixad.
> /J

Ha ha ha nu ska vi vara snälla

yey för CUBE! :)

jag hade tänkt mej at köpa min från England men så ble det inte och fick in hela i bilen från butiken så jag har int skruvat nåt på min alls. minns inte ens hur de gjorde för att vända styret.

när jag var på flygplatsen hem vardeten kille som skulle checka in en cykel och han hade bubbelplast över hela den och det såg ganska kul ut vill jag lova.

15 nyckel på pedaler men insidan av pedalskruven har oftast insexhål. men det brukar vara en 5:a har jag för mig. 6:a kanske. Gör det lättare att montera och svårare att överdra.

Min racer från cyclecomponents kom i en jättekartong och allt utom pedaler var monterat. Jag behövde inte ens vrida styret. Dessutom var cykeln perfekt inställd. Har efter 130 mil inte behövt göra en enda justering. Bra där!!

Tillbaka
Topp