Hur ser din drömcykel ut???

Rickard,

Jag ber dig att läsa lite mer om varför Dave Boehm valde att bygga sin tandem på detta sätt. Det skulle inte förvåna mig om det funkar rätt bra.

Om man måste pendla, bäst att pendla med stil...och steel!

5.jpg

Daner Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag ber dig att läsa lite mer om varför Dave Boehm
> valde att bygga sin tandem på detta sätt. Det
> skulle inte förvåna mig om det funkar rätt bra.

Sheldon Brown har en tandem med den rörkonstruktionen (en fixie, men inte en bohemian) och han verkar nöjd med den. Den där Bohemiancykeln var sjukt snygg och faktiskt inte alls så dyr som man skulle kunna tro. Det finns aldeles för mycket vackra cyklar. =)

/rikard

Jan,

Min syster bor i Portland och pratade med en kille iklädd med en Vanilla t-shirt i en café för 2 veckor sedan. Det visade sig vara Sacha White själv. Han och jag har brevväxlad lite sedan dess och han är intresserad av att kunna marknadsföra sina cyklar här i Europa, så vi får se vad vi kan ordna...

Wilier Skrev:
> Om jag skulle byta ut min coca cola racer så vill
> jag ha en sån här...

(Bild på Wilier Le Roi Record borttagen)

Det är säkert inte en dålig cykel.

Men man blir lite fundersam till hur bra den egentligen är när tom en som är anställd för att använda den vägrar göra det.
Jag pratar alltså om David Rebbelin som under säsongen -04 vann en hel del, och kom tvåa i världscupen, på en (ommålad) Scott CR1 Team (http://www.scottusa.com) istf den Wilier han fick betalt för att använda.

Läs mer om Rebbelins cykel här:
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=tech/2004/news/jun08a
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=tech/2004/news/jun25

Scott CR-1 Team Issue
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=tech/2004/newarrivals/sep18

/Håkan

Saxat ur en av artiklarna:
While there's been no official comment out of Wilier yet, Cyclingnews understands that Wilier is working on 2005 models with the same Taiwanese manufacturer that makes the CR1 for Scott. Any development project has to start somewhere and the jumping off point in this case is the CR1, as the bike already coming out of this builder.

Om man tittar på Le Roi ramen så är den inte likadan som CR-1:an av 2005 års model, andra drop out, över och underrörets anslutning mot styrröret skiljer sig åt, resten är svårt att se på bild.
Skulle tro att det är en väldigt bra cykel, finns sämre ramar att göra benchmark på än CR-1:an.
Alltså, ta världens bästa ram, gör den lite bättre och lacka den snyggt :)

singleti1.jpg

Så här tänkte jag mig att min singlespeed kommer att se ut (men inte lika race-aktig, jag kommer ha annan utväxling och högre vinkel/bredd/sweep på styrenheten). Ramen ser ungefär likadan ut (Sandvik straight gauge 3/2.5 ti) men jag har inte bestämt om gaffeln ska vara stel eller dämpad. Står mellan Fox Vanilla/Marz Marathon S eller On One ti/Morati om man får tag på ett begagnat exemplar.

Senast redigerad av en moderator:
imsoja Skrev:
> Så här:
>
>
>
> Grymt prisvärd oxå, runt 25papp.
>
> /imsoja
>
> --------------------
> MTB är frihet!
> --------------------

hehe, vet du vad min bianchi med med rock shox sid race gaffel och 100% XTR gick på?! 12500kr.....heh
....prisvärt? jaaaa.... det kan va bra att kunna pruta ibland :P orginalpriset va 29995kr :P

Hoss Skrev:
> Denna vore inte dum att cykla i Åre med :

Vad är det med en cykel som får en att vilja cykla DH
fast man inte kan :-D

Min drömcykel är en Cannondale F1000SL, bättre begagnad; alltså precis en sån som jag har, fast drömhojen är i rätt storlek (inte för stor som den jag har)
Så kan det gå när man är för ivrig (läs: köpkåt) när man handlar begagnat...

Tillbaka
Topp