Hur spårar man ett packet ifrån tyskland?

magnus70

Ny medlem
Har köpt prylar ifrån Bike-Discount och valde DHL som spedition, enligt tyska DHL har den överlämnats till PostNord i Sverige men det nummer jag fick "Parcel-number" fungerar bara på tyska DHL. Vilket nummer skall jag söka med på PostNord???

Packet?

Jag brukar ringa posten och be om ett svenskt nummer. Har packet tagit sig över gränsen så får det ett nytt nummer. Så har det varit tidigare i alla fall. Kan hända att posten fixat så att det går med samma nummer nu, men det skulle förvåna mig.

Senast ändrad:
När min cykel var påväg från tyskland "försvann" den efter att ha passerat svea rikes gränser. Svaret jag fick från DHL då var att dom inte kan se vart det är och märker ej heller om paketen med svenska kolli id. Sedan följde några dagars oroligt väntande och krigande innan jag till slut lyckades få veta att hojen låg på lokala terminalen, där jag själv fick hämta ut den...

Men postnord kanske hanterar det bättre?

Mayhem skrev:
-------------------------------------------------------
> De tyska spårningsnumren från DHL fungerar numer
> även på svenska postens hemsida.

Inte alltid. Däremot kan Postnord se det, så om man ringer kundtjänst så får man ett svenskt kollinummer. Jävligt idiotiskt men så är det.

Hej, har samma problem. Beställde ett ställ från Rose (9 dagar sedan) och den har legat still i Hamburg sen i lördags. Ringde DHL Tyskland och enligt dom ligger paketet 4 arbetsdagar i Hamburg innan det går in i Sverige. Frakten var väldigt billigt så det kanske är därför det tar sån tid.

/P

Sökte på mina bromsar på posten för nån dag sen, då var den inte med, men nu funkar det visst!

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2015-05-06 08:43 Ludvika, Sverige Försändelsen transporteras
2015-05-05 11:10 Örebro, Sverige Försändelsen transporteras
2015-05-04 13:23 Toftanäs, Sverige Försändelsen transporteras
2015-05-04 10:25 Toftanäs, Sverige Försändelsen transporteras
2015-05-04 08:57 UPK Malmö, Sverige Försändelsen transporteras
2015-04-29 14:54 - Transport av försändelsen har påbörjats

Lite roligt att det tyska trackingnummret fungerar varken på den internationella siten eller den svenska..

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp