Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra där. Bryt inte, kämpa emot. Du orkar mer. (ska tänka på det själv)3 x 8 min som kändes mycket jobbigare än vanligt. Höll på att bryta mitt i tredje intervallen men kämpade igenom. Usch, har blivit för mycket julbord och för lite träning på sistone. Behöver lite EPO eller nåt för att komma i form. :-(
Riktigt bra! När staratade du träningsdagen?Lördag:
Cykel 5,5h (2,5h LT1 + 2x10’(40/20) vo2max
Gym överkropp, mage + vader
God känsla och väldigt nöjd att få det avklarat innan regnet kom på riktigt här i Stockholm.
04:11 heheRiktigt bra! När staratade du träningsdagen?
04:11 hehe
Hade tydligen spons. Fast jag minns inte på vilket sätt. Var väl klubben som var sponsrad?Tjänstledig? Det är dedikation det. Hade du spons? Semiproffs?
Var det en engångshändelse eller är det standard varje helg?04:11 hehe
Vad säger pulsen, när du kör 100 kadens i 53 minuter?Passet igår med över 100 i kadens i 53 min har satt sina spår. Har lätt träningsvärk i ljumskar/insidan lår.
Solo?Lördag:
Cykel 5,5h (2,5h LT1 + 2x10’(40/20) vo2max
God känsla och väldigt nöjd att få det avklarat innan regnet kom på riktigt här i Stockholm.
Vet ej. Kanske 130-140.Har nån sorts pulsfobi sedan jag fick förmaksflimmer 2019. Men körde max 175 W 10 minx3 resten 150W flåsigt värre. Kollade pulsen för ett år sedan fast med högre belastning.Vad säger pulsen, när du kör 100 kadens i 53 minuter?
Man måste känna sig trygg med sin träning annars blir det inte kul. Men jag utgår från att din träning gör dig gott och blir du på hälften på så bra humör som undertecknad av träningen, så anser jag att du ska fortsätta.Vet ej. Kanske 130-140.Har nån sorts pulsfobi sedan jag fick förmaksflimmer 2019. Men körde max 175 W 10 minx3 resten 150W flåsigt värre. Kollade pulsen för ett år sedan fast med högre belastning.
När jag var mellan 24 och 30 år stämde 220 - ålder bra på mig. Hade en puls på 190-196 då jag körde intervaller om 4 minuter på Monarken i klubblokalen. VO2 max 76 ml/min. Har inte kollat min maxpuls sedan 90-talet. Fick för mig att göra det idag och lyckades hålla 148 i två minuter, hade nog orkat längre men vågade inte. Är 67 och den här formeln verkar stämma in rätt bra på mig. Enligt den blir min maxpuls 161.
"Maxpulsen sjunker med stigande ålder och beräknas vanligen enligt formeln 208 – 0,7 x ålder (7–8). Formeln skiljer sig något från den som används för yngre eftersom den...
Fortfarande trainerstrul, så blev gym istället. klarade 140 i marklyft för första gången, och med det klarade jag alla uppsatta mål inom träning för 2025:
Grattis till alla stora förbättringar! Det ger en bra morot att fortsätta och sköta sin träning.Fortfarande trainerstrul, så blev gym istället. klarade 140 i marklyft för första gången, och med det klarade jag alla uppsatta mål inom träning för 2025:
300 mil cykel
Milen under 55 min på löpning
Bänk 80 (tidigare 90, fick ändras efter sommaren p.g.a kassa handleder)
Mark 140 kg
Procentuellt har jag ökat mitt marklyft med 40 kg, alltså 40% mer än för 1 år sedan, bänken har jag höjt med 20 kg, vilket motsvarar 33% mer än för ett år sedan, vilket jag är nöjd med.
Bonusar, inte mål, men andra framsteg:
VO2 max har höjts med 11,
FTP har höjts, har dock inga siffror på det, förra året hade jag ingen trainer med kraftmätare, men jag känner det.
Inte bara cykelrelaterade mål då, men träning överlag.
Inte haft någon kontakt med vården sedan jag började träna 2022 och gick ner 15 kg. Fasade sakta ut medicinerna på eget bevåg.Man måste känna sig trygg med sin träning annars blir det inte kul. Men jag utgår från att din träning gör dig gott och blir du på hälften på så bra humör som undertecknad av träningen, så anser jag att du ska fortsätta.
Vad säger läkaren/vården om din träning och tidigare förmarksflimmer?
Jättebra viktminskning och tränigsstart. Själv kör jag en årlig läkarkoll i förebyggande syfte.Inte haft någon kontakt med vården sedan jag började träna 2022 och gick ner 15 kg. Fasade sakta ut medicinerna på eget bevåg.
60 sekunder är inte illa. Prognosen lovade soligt hela dagen här, men jag såg aldrig till en endaste solglimt. Bara igenmulet här. Jag minns inte när solen syntes här senast. Det känns som att det är några veckor sen nu.Tisdag: Gruscykel med slicks på nästan torr asfalt! Solglimt i nära 60 sekunder, så det vore synd att klaga på vädret. 62 Km zon2, ökade kraften mot slutet. Några ryck också.
En notering, då jag sänkte kraften lite, lite (10 watt) på min 3x8min intervall igår, så att jag låg perfekt i min pulszon, var jag inte alls lika sliten dagen efter som tidigare. Något som ger bättre förutsättningar att träna effektivare och mer regelbundet. Riktigt nöjd med hur det känns idag.
"I december har det hittills bara uppmätts 30 minuter sol på Uppsalas närmsta mätstation" I Visby nästan tre timmar.60 sekunder är inte illa. Prognosen lovade soligt hela dagen här, men jag såg aldrig till en endaste solglimt. Bara igenmulet här. Jag minns inte när solen syntes här senast. Det känns som att det är några veckor sen nu.![]()
Det finns väl en anledning till att ön även kallas kalkstenshawaii. Gotland har många fördelar."I december har det hittills bara uppmätts 30 minuter sol på Uppsalas närmsta mätstation" I Visby nästan tre timmar.
Jo och Hoburg hade 10 timmar.Det finns väl en anledning till att ön även kallas kalkstenshawaii. Gotland har många fördelar.
Kul att det finns fler totalt odugliga. Då slipper jag känna mig ensam!Badade i en lerig vattensamling. Halkade på rötter. Gjorde bort mig. Helt värdelös som cyklist och människa.
Kändes bra i dag.
Visa bilaga 808355Visa bilaga 808356
Du är iKul att det finns fler totalt odugliga. Då slipper jag känna mig ensam!![]()
Tjusig cykel. Årsmodell 2010-2013?Badade i en lerig vattensamling. Halkade på rötter. Gjorde bort mig. Helt värdelös som cyklist och människa.
Kändes bra i dag.
Visa bilaga 808355Visa bilaga 808356