Hur var din cykelträning idag?

Blir nog ett par pass i helgen. Kommer bli skönt mot förra veckans 10-11 graders pass

väder.png

Fin grupprunda med Fredrikshof Farsta i fantastiskt väder! 105 km ner mot Ösmo. Kanske sista landsvägspasset för i år? Vem vet. Gick bättre än väntat då inte tränat på ett tag.

Var länge sedan förra landsvägstuten... Var tvungen kolla upp i Strava, senast var ute med lvg-cykeln var tydligen 31 augusti! Blivit mest Gravel och lite Zwift efter det. Det lilla jag cyklat med tre perioder av förkylning.

Monterade ett lite greppigare framdäck inför dagens gruspass. Ett ca. 20 år gammalt 53 mm-däck med nabbar som satt på hojen då jag köpte den ny. Slitet på mitten av banan, men med hyfsade nabbar på sidorna. Nästan som ett grusdäck. Funkade bra på leriga stigar och skogsbilvägar. Betydligt bättre än det standarddäck på nominellt 40 mm som suttit på under sommaren. Bakhjulet får vara, med 40 mm-däcket tills vidare. 40 mm standarddäck funkade bra fram så länge det var torra skogsbilvägar och stigar.

Ber om ursäkt för att jag inte topsat hojen. Den är till för att användas, inte ett utställningsföremål. :ROFLMAO:

20241024_163225 - Copy.jpg

241024 cykl 40k.jpg

Senast ändrad:
35 km på lunch+fv (11-12.45). Börjar bli rutin nu. Det anade jag inte förra året. Fördelen med vintertid är att det hinner bli lite varmare till 11.

Samma 45 km runda som igår fast 15 min. långsammare. Benen kändes stumma redan från början och sedan 8-13 m/s motvind på det i 25 km, gjorde inte benen piggare. Fin medvind sista 15 dock. Igår när jag vaknade och såg att det var två grader, så bestämde jag mig för att cykla inne i helgen. Men så bidde det alltså inte.
Skärmavbild 2024-11-03 kl. 13.00.23.png

Senast ändrad:
Rätt nöjd med gårdagens utepass, så 40 min. med några 225 W intervaller fick räcka idag. Litar inte riktigt på kcal-förbrukningen.
Skärmavbild 2024-11-10 kl. 12.09.04.png

Alltid på min vakt fr.a. när det går nerför. Vet tre personer som fått en katt i framhjulet och vurpat. En klasskompis mamma fick en katt i framhjulet, bröt nacken och hamnade i rullstol. En f.d träningskompis på 80-talet fick en katt i framhjulet då han tränade förra året. Bröt revben och nyckelben och skrapade upp sig rejält.
Blev 35 km idag, sol, 5 grader och lätt vind.
västeråker.png

Alltid på min vakt fr.a. när det går nerför. Vet tre personer som fått en katt i framhjulet och vurpat. En klasskompis mamma fick en katt i framhjulet, bröt nacken och hamnade i rullstol. En f.d träningskompis på 80-talet fick en katt i framhjulet då han tränade förra året. Bröt revben och nyckelben och skrapade upp sig rejält.
Blev 35 km idag, sol, 5 grader och lätt vind.
Visa bilaga 737784
Katt i framhjulet alltså, nu gör du mig orolig 😅 Ja, visst går det undan när man cyklar nerför och i synnerhet under Vätternrundaträning och liknande gruppcyklingar är det ju lite "speciellt", då vill man inte ha seriereaktioner och helst inga katter i hjulet.

Blev fyra timmar med utgångspunkt från Norrtälje, upp till Grisslehamn för att sedermera vända hemåt. Körde en pyramid 1-2-3-4-4-3-2-1’ med 2’ vila mellan varje intervall. Gick bra, jobbigt men inte alltför taxerande. Höga 400w på 1’ och 300w på fyrorna typ.
IMG_6948.jpeg

8 mil grus runt Huddinge - Haningetrakten med Hovet Farsta. Vi hamnade i stökigt MTB-spår nära Handen mot slutet. För envisa för vända om. Det var dumt. Men annars väldigt fin tur i härligt novemberväder. Friska vindar dock! Nästan så man blåste av vägen på några ställen.

45 min. på Abilican på friskvården hemma idag. Snustorrt på vägen så det blev cykelbyte och premiärtur för nya sommarcykeln tillbaka till jobbet.
scott 20.png

Bilagor

• Skärmavbild 2024-11-30 kl. 16.03.49.png
    Skärmavbild 2024-11-30 kl. 16.03.49.png
    587.7 KB · Besök: 51
Tillbaka
Topp