Hur var din cykelträning idag?

Jag kanske har en skev bild, men jag jämför mig med mitt 40-åriga jag, då jag exempelvis körde VR på 10 timmar. Inte någon fantastisk prestation, även om jag kände mig rätt nöjd den gången. Men jag tror jag skulle få stora problem att klara av den tiden i dag. Möjligen att det finns en chans om jag skulle lyckas gå ned ytterligare ca. 10 kg i vikt.
Med min kondis kör man vättern på ca 15-16timmar.

Kan ju då anta att du borde klara av det på kanske 12-14 timmar. 14 är väl snittet över alla deltagare tror jag. Då är du ju helt klart starkare än genomsnitts vätternåkaren!

(Vet dock inte om snabbgrupperna drar ner snittet eller deltagarna på stadscykel dra upp snittet)

Förövrigt tycker jag att 10 timmar är en bra tid!

20250205_174852.webp

Lugnt pass i dag. Jag har alltför många trasiga cyklar nu, så vinterreservcykel nr 2 fick komma med ut och leka.

Visa bilaga 751516
Den gamla bruksmiljön vid Svartån, Skultuna.

Visa bilaga 751517
Utsikt över Västeråsfjärden från piren vid gamla hamnen.

Visa bilaga 751518
Det är ett speciellt ställe det där. Har bara varit där några gånger men man känner tiden på något vis.

För min del blev det zwift. Pace på 2w/kg trodde jag att jag anslöt till men trots mina 2,5 i en halvtimme var de bara borta 🤷🏻‍♂️ Förhoppningsvis behöver jag bara nya glasögon 🤣 3,1 mil och en rejäl vätskeförlust blev resultatet 😅

Det är ett speciellt ställe det där. Har bara varit där några gånger men man känner tiden på något vis.

För min del blev det zwift. Pace på 2w/kg trodde jag att jag anslöt till men trots mina 2,5 i en halvtimme var de bara borta 🤷🏻‍♂️ Förhoppningsvis behöver jag bara nya glasögon 🤣 3,1 mil och en rejäl vätskeförlust blev resultatet 😅
I dag tog jag en tur till själva bruket, som ligger några hundra meter nedströms. Vackert väder första delen av turen, men sen blev det mulet och dimma mot slutet. Bor du i krokarna kring Västerås-Skultuna?

20250211_142816 - Copy.webp

250211 cykl 32_8k.webp

Med min kondis kör man vättern på ca 15-16timmar.

Kan ju då anta att du borde klara av det på kanske 12-14 timmar. 14 är väl snittet över alla deltagare tror jag. Då är du ju helt klart starkare än genomsnitts vätternåkaren!

(Vet dock inte om snabbgrupperna drar ner snittet eller deltagarna på stadscykel dra upp snittet)

Förövrigt tycker jag att 10 timmar är en bra tid!
Vätternrundan är inte en tävling på tid tycker jag, för mig är alla som klarar komma runt likvärdiga. 32 mil i ett svep är inget man bara gör sådär, det är en hel del att cykla på en dag.

Vätternrundan är inte en tävling på tid tycker jag, för mig är alla som klarar komma runt likvärdiga. 32 mil i ett svep är inget man bara gör sådär, det är en hel del att cykla på en dag.
Jag vill minnas att det "bara" var 30 mil på den tiden jag cyklade den. Som jag förstått så har rundan ändrats under senare år.

En timma ute igår i underbart vinterväder.
Hoppas på nåt liknande idag även om det är lite dimma nu.
Det får dock inte vara halt eftersom dubbdäcken hänger på garageväggen :sneaky:

Jag har varit för bekväm för det. Mörkt och kallt när jag kommer loss. Alltid något att skylla på. Ska bli intressant att se om zwiftandet gett något när jag väl kommer ut igen.

LåtsasZwift på min stupid-trainer, tittade på den dryga timme som Vuelta de Andalucia fulströmmades under tiden, med hintar om ansträngningsnivå från loppet.

Jag cyklade till mässingsbruket i Skultuna ToR. Jag gjorde ett par fotostopp, på tot. 3-4 minuter, som är inkluderade i tiden. Dels vid mässingsbruket, dels på hemvägen. Jag kände mig relativt stark i dag. Jag kunde trycka på ganska bra och hade inte kvar den där känslan av ömhet i benen, som jag haft tidigare dagar... (forts.)

20250224_125426 - Copy.webp

20250224_130957 - Copy.webp

250224 cykl 32_6k.webp

Uppehåll igen som varit hela vinterns tema, fick klicka ner mig till 90% på sista omgången på dagens zwift.

Nu kan det inte vara många zwiftpass kvar som skåning den här säsongen hoppas jag.

Intressant, skulle köra 4x8 105% ute men datorn dog efter 1a.
Vi kids som är beroende av effektmätare får vända och cykla hem då🤷

Premiär ute idag. Lite gps problem men på alla segment sen jag fick igång klockan har jag pb enligt strava... Och med lägre puls än tidigare. Dags att vända och köra hem i en måttlig medvind 😀

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp