Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jösses vad du tränar, är det inför höstens och vinterns träningsresor till Mallis/GC? ;)Blev en tiomilare med glassfika idag. Fint väder, skönt att det inte är så sinnessjukt varmt som förra veckan. Ingen riktig kräm i benen, får nog ta en vilodag i morgon. :-)
Visa bilaga 783087
Eller kanske tvärtom, resten av året tränar jag för att kunna cykla långa fikarundor varje dag på sommaren? Det är den här tiden på året som är meningen med det hela... :-)Jösses vad du tränar, är det inför höstens och vinterns träningsresor till Mallis/GC? ;)
Eller kanske tvärtom, resten av året tränar jag för att kunna cykla långa fikarundor varje dag på sommaren? Det är den här tiden på året som är meningen med det hela... :-)
Solo?85 km. Inget fika, fyllde bara på vattenflaskan i pantrummet på ICA. Visa bilaga 783702
Alltid.
Över stock och sten ca 4 mil på gamla SS- Centurionen från -87
När jag kom fram så satt frambromsen plötsligt löst och skramlade i framgaffeln. Kunde ej dra fast den :(
Så här ser den ut numera. Har nån nåt tips eller ska jag bara skrota eländet?
Visa bilaga 783746
7,3 mil grus i måndags, sen dess bara sommarjobbat och gymmat... blir en runda imorgon igen, intervaller troligen. Pulsbandet kom igårkvällUndrar om @Grusgrinder och @Kalle Kula fortfarande cyklar något? Inte sett er på ett tag nu i denna tråd.
En variant av min standardrunda. Det brukar vara medvind hem från Sätila, skönt om man är seg i benen.Blev en niomilsrunda idag igen, med fika på trevliga Blommigt & Prickigt utanför Hyssna (den lilla avstickaren på kartan).
Visa bilaga 783561
Lite transportcykling i måndags, men inget som jag vill kalla träning. Sen var det ju Gullvalla ToR i lördags. Men visst, det har varit dåligt med cykling senaste veckorna. Jag har prioriterat en del annat i livet. Ska se om jag får tummen ur nu i helgen och kommer ut en runda.Undrar om @Grusgrinder och @Kalle Kula fortfarande cyklar något? Inte sett er på ett tag nu i denna tråd.
10,6 mil idag. Tur jag är hemma för det blir nog regn snart... Visa bilaga 783872
Nej, det blir nog ingen repris på den sträckan, i övrigt var det rätt ok. Det är dåligt med platt runt mig, eller så har jag en förkärlek för backar ...Inte så många "platta" meter på den rundan
Själv gillar jag inte att cykla på väg 180 (Alingsås-Boråsvägen)
det är ju så mycket backkrön o skymda kurvor o mkt trafik även tung som kör väldans fort där.
Jag kör en lugn 16 mila tur imorgon sen blir det jobb och vila fram till vasanUt innan regnet ska komma. Lagom varmt och hyfsat pigga ben. En vecka till Cykelvasan så får se hur man ska lägga upp kommande pass.
Visa bilaga 784030
Det är synd att väg 180 är så läskig. Jag har cyklat mycket i Boråstrakten, och Alingsås vore ju annars på perfekt avstånd från Borås för en fikarunda, men jag har aldrig vågat mig på den vägen. Staden är ju dessutom känd för sina många fina konditorier!Nej, det blir nog ingen repris på den sträckan, i övrigt var det rätt ok. Det är dåligt med platt runt mig, eller så har jag en förkärlek för backar ...![]()
Ta vägen via ödenäset (Bollebygd, Hindås, Ödenäset, Edsås) De avsnitten är från helt ok till riktigt bra, men inte plattaDet är synd att väg 180 är så läskig. Jag har cyklat mycket i Boråstrakten, och Alingsås vore ju annars på perfekt avstånd från Borås för en fikarunda, men jag har aldrig vågat mig på den vägen. Staden är ju dessutom känd för sina många fina konditorier!![]()
Jo, fast Borås-Bollebygd-Alingsås blir rätt långt om man ska tillbaka samma väg också. Fast då kan man ju ta en rejäl fika!Ta vägen via ödenäset (Bollebygd, Hindås, Ödenäset, Edsås) De avsnitten är från helt ok till riktigt bra, men inte plattaHur är Bollebygd - Sandared på Boråsvägen? Finns det alternativa vägar tillbaka mot Landvetter hållet??
Som @DT s, fast min egna klassiska runda, med lite små variationer för att få nånting "nytt". Och fikat på Källtorpskafeét.Nåväl, det blev en klassisk Ingarö-runda med fika i Gustavsberg för mig idag. Underbart med lite lagom sommartemperatur på dryga 20 grader nu så att man inte behöver torka svetten ur pannan varannan minut. Fick ta ett litet varv runt Kungsholmen i slutet pga Prideparaden, men det var lika bra det för då kom jag upp i 10 mil.
Visa bilaga 784079
Om man pallar 8 km på fin grusväg mitt i asfaltrundan kan man cykla till Alingsås via Bredared och Mjöshult upp till Nårunga och sedan västerut till Alingsås. Hem via någon av vägarna söderut ner mot Bollebygd och sedan gamla Göteborgsvägen till Borås. Då slipper man 180:an, till största delen i alla fall. Man undviker också 42:an som inte är så rolig.Det är synd att väg 180 är så läskig. Jag har cyklat mycket i Boråstrakten, och Alingsås vore ju annars på perfekt avstånd från Borås för en fikarunda, men jag har aldrig vågat mig på den vägen. Staden är ju dessutom känd för sina många fina konditorier!![]()
Imponerande