Hur var din cykelträning idag?

🤔 Är allas Garmin trasigt eller är det bara min som inte är optimal idag?
Screenshot_2025-09-12-21-07-23-85_d9aa206de00b4b7c29deeb8e9ccbd9e7.webp
tom vo2max justerades ner 😥 Skulle nog tagit i mer, men benen kändes lite trötta 🤷🏻‍♂️
Screenshot_2025-09-12-21-11-39-01_3bb53944894d9646ec5754b62cc2584b.webp

Jag tyckte min klocka gick lite snabbare i dag under passet än den brukar. Kan man skylla det också på ryssen? :unsure:
Det måste ju vara dom!

Fortfarande bibehållen, trots ett tappert försök och några anaerobiska poäng:
IMG_20250912_215214.webp

Fick i alla fall check på att kedjan inte hoppar vid belastning 😀 Alltid nåt!

Drygt en timme extra i dag, ca. 3h18m rulltid, för att kompensera för oplanerad vilodag i torsdags. Lugnt tempo, blandat underlag, från asfalt till cat 3 gravel.

Tillägg: Jag kom på att jag blev jagad av någon slags mellanstor jakthund då jag passerade ett stort öppet fält. Ägaren stod 200 m bort och försökte kalla tillbaka den. När hunden bara var ca. 10 m ifrån mig verkade den tröttna och sprang tillbaka mot husse. Kanske den bara ville leka lite, men märkte att jag inte var intresserad.

Senast ändrad:
Samma runda som i går. Drygt 72 km i lugnt tempo. Fick lägga nästan 15 min på att reparera kedjan pga. en länk som släppte. Jag hade klämt på ett fetare framdäck (uppmätt 48,5 mm, nominellt 52 mm), vilket funkade bättre där det var lerigt än vad det tidigare däcket (uppmätt 41,5 mm, nominellt 47 mm) gjorde. Tyvärr hade jag lite skrap då och då med småsten som fastnade i däcket och tog i framskärmen. Jag behöver hitta någon ny lösning v.g. framskärm. Någon som har tips om vad jag skulle kunna göra?

20250914_161756 - Copy.webp

Senast ändrad:
Pyramidintervaller, inomhus på gymmet, ska köpa en trainer att ha i garaget.
Tycker jag! Det är underbart, garaget blir uppvärmt och cyklingen blir av oavsett tid och väder. Inga hundar, hästar barn och alpackor som stör heller och du kan köra helt svartklädd utan antydan till reflex eller lampa 🤣

Nä men...

Det blir av. För mig är det en kanonbra pryl.

Sätt nån gammal cykel på den så du slipper joxa fram och tillbaka.

Ca. 1h cykling + 1h löpning. Löpningen tog hårt på låren i dag också. Jag hade bra draghjälp under löpningen av en lång, smal blondin i sina bästa år, så jag var bara tvungen att försöka hänga i. 🤪

Tillägg: Rejält slut i låren. Kom inte upp ur TV-soffan i går kväll med mindre än att jag vände mig och ställde mig på knä i soffan och backade upp från soffan.

Senast ändrad:
1.20h med gruscykeln på asfalt runt Drevviken i periodvis lätt regn. 18 min z4. Några hårda stötar 20-45 sekunder, samt z2 60 min.
Garmin gav mig ett fint FTP-värde som blott var 2 watt under mitt bästa värde. Trotts detta var träningspasset inte produktivt enligt Garmin... :LOL:

Garmin och jag är inte bästa kompisar just nu. Kanske dags att köra den i brödrosten eller cemetblandaren... Bild för att visa mitt upplevda missnöje och vrede. 😉

1758133967122.webp

Senast ändrad:
1.20h med gruscykeln på asfalt runt Drevviken i periodvis lätt regn. 18 min z4. Några hårda stötar 20-45 sekunder, samt z2 60 min.
Garmin gav mig en fint FTP-värde som blott var 2 watt under mitt bästa värde. Trotts detta var träningspasset inte produktivt enligt Garmin... :LOL:

Garmin och jag är inte bästa kompisar just nu. Kanske dags att köra den i brödrosten eller cemetblandaren... 😉

Visa bilaga 794132
De räknar ju i tum och fot... Jänkarna... Din ser ut att ha fått joule istället för watt?

Tycker jag! Det är underbart, garaget blir uppvärmt och cyklingen blir av oavsett tid och väder. Inga hundar, hästar barn och alpackor som stör heller och du kan köra helt svartklädd utan antydan till reflex eller lampa 🤣
Nu har jag köpt en trainer. Bara testat så att allt funkade, köpte begagnad, och allting funkade som det skulle, blir ett första riktigt pass imorgon troligen.

Edit: Lite Off Topic, men jaja...

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp