Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var lite svalt men helt OK temperatur.Fullt förståeligt. Jag skulle aldrig cykla ute i den här kylan. Usch och brr.
Jag var ute och gick igår. Brukar inte göra det, men det blev en ganska ordentlig promenad. Hade bra sällskap i telefonen så tiden flög iväg. (Inte från Borås kanske behöver tilläggas.)Fredag: Promenad 8000 steg. Första gången utomhus på åtta långa och snorsega förkylningsdagar. Känndes väldigt befriande att vara utan huvudvärk!
Lördag: Trainer 20 minuter 145/155watt. Känndes bra. Pulsen några slag högre än normalt, men helt okay.
Tackar!Jag var ute och gick igår. Brukar inte göra det, men det blev en ganska ordentlig promenad. Hade bra sällskap i telefonen så tiden flög iväg. (Inte från Borås kanske behöver tilläggas.)
Gött att du är igång och fri från huvudvärk!
Nu vet jag inte riktigt vilken "utmaning" du siktar på, men om du siktar på längre distanser som inte är högintensiva, utan just långa och sega, kan du säkert även göra träningen därefter. Lycka till och hoppas att du snart känner dig både på topp och motiverad att hitta rätt balans i träningen.Spinning igår.
Fick en bekant känsla i bröstet, som liknade den då jag hade förmaksflimmer.
För att göra en lång historia kort så ska jag nu ta det lugnt några dagar, och fundera på om jag ska pressa mig så hårt som jag kan göra ibland.
Spontana tankar var då omedelbart att alla utmaningarna i år är som bortblåsta och att jag behöver hitta mitt lagom.
Kanske det är så.
Vi får hoppas att det "bara" är en lättare förkylning som lurar.Spinning igår.
Fick en bekant känsla i bröstet, som liknade den då jag hade förmaksflimmer.
För att göra en lång historia kort så ska jag nu ta det lugnt några dagar, och fundera på om jag ska pressa mig så hårt som jag kan göra ibland.
Spontana tankar var då omedelbart att alla utmaningarna i år är som bortblåsta och att jag behöver hitta mitt lagom.
Kanske det är så.
Nja, när pulsen peakade 50 slag över det normala så tror jag dessvärre att det är något annat.Vi får hoppas att det "bara" är en lättare förkylning som lurar.
Känner av något idag jag med, så det får bli den första vilodagen på några veckor nu.
Hur är det ens möjligt?Visa bilaga 815336
Bra snurr på vevarna idag.
Extremt mycket. Drygt 140 var jag uppe i häromveckan vid 175W och då kändes det som benen skulle ramla av.Hur är det ens möjligt?![]()
Hur många watt körde du på?Visa bilaga 815336
Bra snurr på vevarna idag.
Lät som svänghjulet på trainern skulle skickas i omloppsbana.Hur är det ens möjligt?![]()
Peak på 786wExtremt mycket. Drygt 140 var jag uppe i häromveckan vid 175W och då kändes det som benen skulle ramla av.
Hur många watt körde du på?
Om effekten hålls konstant skall cykeln variera vridmomentet (motståndet) beroende på vilken kadens du håller.Förstår mig inte på wattprogrammet på motionscykeln. Man ställer in vilken watt man vill köra på, som lägst 120, som mest 350. Sedan hur många watt jag producerar, måste ju beror på hur fort jag kör vid de olika watten. Skulle vara kul att veta det.
SimpeltOm effekten hålls konstant skall cykeln variera vridmomentet (motståndet) beroende på vilken kadens du håller.
Effekt (W) = Vridmoment (Nm) x Kadens(RPM) x 2pi/60
Inte för alla.Simpelt
JaBlir ett pulsband "slitet" och visar oriktigt eller visar dom rätt så länge dom visar?
Du köper lika band som Andersson-bandet från Ali för 40/styck om jag inte minns fel. Utan elektronisk mojäng såklart men de verkar funka i decennier med batteribyte då&då.Ja
Eller snarare är det så att för mig tog det anderssonpulsband jag köpte på NetOnNet för ~3 år sedan slut för en dryg vecka sedan, mitt under spinningpasset sjönk min puls till ~85.
Jag hade kvar det ännu äldre garminpulsbandet och eftersom själva sändaren från anderssonpulsbandet passade har jag använt Andersson + Garmin-kombinationen de senaste veckorna.
Det fungerar utan problem, även mot slutet av spinningpassen.