Hur var din cykelträning idag?

Planen för Kalmar är 250-260NP, gjorde ett litet test idag på 253w och allt kändes bra. Avslutade med 4km löpning.

Höll mig på 60g/h idag, 90 i plan för tävlingsdagen.

1783794222044.webp

Nää int kan kroppsbehåring påverka resultatet så mycket va ? Eller har du träd på bena ? :0)

För 20 år sedan så tyckte en kvinnlig klass deltagare på gymnasiet att de sku då testa dethär rakgelen som int behövde någon rakkniv .. hmm det har ännu inte vuxit ut nå hår på den ytan :0S det var starkare förr .

Ja om det var benen, mina nya bibshorts eller semestermode det låter jag vara osagt. Men 80km in på kontot och snitthastighet 27,5km/h mot förra helgens 24km/h. Nej jag tror mest det har med backarna och vinden. Idag var det nästan vindstilla mot 14-25m/s förra helgen och 600 höjdmeter idag mot 800 förra helgen dessutom på en längre runda idag, 80km istället för 67km. Alldeles oavsett så känns det gött att jag klarade ytterligare en distans som är längre.

Nu kommer det 2 långpasshelger som det är kortare distanser på och sen ökar vi igen. Men det känns skönt att komma fram efter 80km och känna att jag har mer att ge, det var inte tom tank när jag kom fram.
26432.webp

Ja om det var benen, mina nya bibshorts eller semestermode det låter jag vara osagt. Men 80km in på kontot och snitthastighet 27,5km/h mot förra helgens 24km/h. Nej jag tror mest det har med backarna och vinden. Idag var det nästan vindstilla mot 14-25m/s förra helgen och 600 höjdmeter idag mot 800 förra helgen dessutom på en längre runda idag, 80km istället för 67km. Alldeles oavsett så känns det gött att jag klarade ytterligare en distans som är längre.

Nu kommer det 2 långpasshelger som det är kortare distanser på och sen ökar vi igen. Men det känns skönt att komma fram efter 80km och känna att jag har mer att ge, det var inte tom tank när jag kom fram. Visa bilaga 841085
Det var benen. 15 watt skojar man inte bort.

Nu kommer det 2 långpasshelger som det är kortare distanser på och sen ökar vi igen. Men det känns skönt att komma fram efter 80km och känna att jag har mer att ge, det var inte tom tank när jag kom fram. Visa bilaga 841085
Grymt bra jobbat. Självklart kan du tacka rakhyveln.

Det blev en tur till Äs, väster om Långtora, i kväll. Drygt 75 km ToR. Det fanns en rätt trevlig rastplats där, så jag tog mig en paus.

20260712_175253[1].webp

Nedan: Landskapsbild från Sörby vsk, strax Ö. om Västerås.
20260712_192132[1].webp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp