Hur var din cykelträning idag?

Är i Bruksvallarna och passade på att köra över Flatruet. Varmt men inte som förra sommaren.
Kul, idag var det tydligen ett lopp där uppe, ser ju kul ut, kanske kan bli något för mig nästa år, finns även lvg klass.

De hittar på en del saker där uppe, kan bli en ambitiös men kul varierande vecka om man först tar Lidingöloppet i Funäsfjällen 30k, sedan några dagar efter Fjällturen 120km lvg för att slutligen avrunda med Helags Fjällmarathon. Man får ju några dagar att vila mellan varje ansträngning. :unsure: 🙂 "Funästrippeln"

Senast ändrad:
Kul, idag var det tydligen ett lopp där uppe, ser ju kul ut, kanske kan bli något för mig nästa år, finns även lvg klass.

De hittar på en del saker där uppe, kan bli en ambitiös men kul varierande vecka om man först tar Lidingöloppet i Funäsfjällen 30k, sedan några dagar efter Fjällturen 120km lvg för att slutligen avrunda med Helags Fjällmarathon. Man får ju några dagar att vila mellan varje ansträngning. :unsure: 🙂 "Funästrippeln"
Kört Fjällturen MTB några år nu. Svårt att få bättre vyer.

Det blev en tur till Ängsö i dag. Jag cyklade från Västerås via bl.a. Kärrbo k:a. Pausade längst i söder vid Långholms brygga. Jag kom i samspråk med ett tyskt par som var på semester och höll på att grilla, så fick praktisera lite på gymnasietyskan. Det blev lite längre paus än jag hade tänkt mig, men å andra sidan blev det lite svalare när jag cyklade hem senare. 76 km avverkade. 27-30 grader i skuggan enl. Hässlö väderstn.

20260715_181703[1].webp

Idag blev det en morgon-/förmiddagsrunda. Ett skaka ur benen pass typ. Avslutade med att svänga in på en cykelväg för att komma till en butik och köpa en stock snus. Hör och häpna, en stock snus passar perfekt i flaskhållaren på sadelröret 😂 eller ja den trillar i alla fall inte loss.

Cykelvägen var helt plötsligt försvunnen för där håller man på att bygga en skola, så kom ut på någon grusväg och sen ett staket som inkapslade bygget.

Märkligt, man sätter skyltar till höger och vänster så fort det gäller bilväg, men cykelvägen, icke sa Nicke.

Tillbaka
Topp