Jag cyklade en timme norrut från Västerås. Vände ca. 2,5 km N. om vsk Haraker inne i Svanå. Totalt drygt 53 km med ett snitt på 27,95 enligt cykeldatorn. Det kändes som om jag hade motvind nästan hela tiden, men det var nog mest sidvind. Jag hade nog lite mer medvind/sida hem då det gick ca. 5 minuter snabbare. Låg huvuddelen av tiden i bocken. Det börjar bli mer och mer som en vana, även om jag fortfarande nästan har nackspärr efter ett tvåtimmarspass, så jäkla obekvämt känns det.
Jag tycker att det känns som att jag blir starkare för varje vecka, men ändå, rent objektivt, tycker jag inte det händer så mycket med snitthastigheten. Det skulle vara intressant att kolla på lite trender, så som
@Hans__L gjorde, och se om det händer något, rent objektivt. Jag har ju lyckats snitta drygt 30 km/h solo under ett tvåtimmarspass för några veckor sen, men det måste ha varit ovanligt gynnsamma förhållanden det passet, då alla planeter stod rätt för att jag skulle kunna prestera ett bra resultat. Sen dess har det varit svårt att få till det igen.
Kanske det stämmer som Stenmark sa: "Ju mer jag tränar, desto mer tur har jag."
Det var iaf lite kul ett par gånger ikväll, dels på väg upp mot Skultuna k:a. Jag blev omkörd av ett par cyklister som såg snabba ut. De hade iaf. nya och dyra cyklar. Jag låg nog och snittade på ca. 27. Jag fick lite blodad tand och tänkte att det kunde vara kul att se om jag kunde hålla samma tempo som de. Jag tog in på dem, och efter ett par km hade jag lyckats minska ned avståndet från ca. 500 m till ca. 10 m. Jag ville inte lägga mig på rulle utan behöll ett avstånd på ca. 10 m de sista kilometrarna fram till kyrkan. Ett tag märkte jag att de ökade tempot i en uppförslöpa, troligen för att se om de kunde bli av med mig, men jag lyckades bita mig fast i hasorna på dem.
Vid kyrkan skulle de fortsätta in genom Skultuna, men det hade jag ingen lust med, så jag svängde av ned över Svartån för att passera Skultuna via Skerikevägen. På väg in mot stan sen körde jag om några grabbar på en elspark. De går väl i typ 25, kanske långsammare om det är två på och jag låg kanske på 35 i medvinden. Grabbarna ropade och tyckte att jag cyklade snabbt. Alltid roligt att köra om folk på elsparkar. De verkar vara ovana att bli omkörda.