Hurra?! Det snöar....

Hurra?! Det snöar....
I Umeå snöar det litegrann och är -9 grader, ska vara kallt hela veckan sägs det!
Bara att plocka fram cykeln och leka i nysnön sen, weeee!

Hurra?! Det snöar....
Äntligen. Tog några lössnösvängar i en sorglig ursäkt till skidbacke. Åka skidor är ändå alltid åka skidor. Det var säkert 30 centimeter i backen och bara ett fåtal genomslag.

PB251760---Copy-725x466.jpg ht=466

Sunnersta, Uppsala, 2008-11-25.

Hurra?! Det snöar....
Inatt kom det ca 6-7cm snö. Det är en härlig känsla att gå och skotta den här första snön och snacka lite med grannarna. Mysigt på nåt lustigt vis.

Hurra?! Det snöar....
Snön vräker ner på Öland!! Kommit en decimeter puder minst idag! Imorgon blir det episk cykling på snäll-stigarna.. Fluffi-fluffi-fluff! :-D

Hurra?! Det snöar....
På skidstadion i Arvika lägger vi 20 meter på längden och 40 cm på höjden i längdspåret per timma just nu. Vi har haft -15 och stjärnklart sedan kl. 4 i morse.

Hurra?! Det snöar....
Oj jevvlar.. Har snöat hela natten på norra Öland.. 2-3 decimeter puder nu, bilen e helt begravd å det finns ingen snöskyffel i stugan.. Va gör man nu då? Lär ha fullt upp att trampa på landsväg i det här föret.. RR kommer väl ikväll..

Hurra?! Det snöar....
ÅL skrev:
-------------------------------------------------------
> kan ha varit en av de mest tråkiga filmer ever
> shown on the Internet...
>
> (hittills i varje fall) :-)

Hmmm, jag kanske borde ha kört maxtiden på 5 minuter? ;)

Någon måste ju ha den tråkigaste filmen...

Hurra?! Det snöar....
Har snöat hela natten i Uhamn o snökanonerna 100m bort e ju roliga att lyssna på näa man ska sova, tur dom har nya iaf o inte dom stora runda "fläktarna" som var förr...

Hurra?! Det snöar....
Haft minus femton grader och blåst nu några dagar, och det har kommit snö trots det! Brukar ju snöa när det går mot varmare gradtal annars..
Man är glad att norrländsk snöröjning inte smittats av sörländsk framförhållning, och att avfolkningen i inlandet, gett så enorma pengar över åt kusten!

DSC00044.JPG ht=480

Så här såg cykelbanorna i Umeå ut, mitt på dagen. 26" hjul, ifall ngn. undrar.
Torrt och vackert väder, och man var skönt varm när man kom fram!

Hurra?! Det snöar....
the_TnT skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jaha, då var det dags igen....
>
> Jag tror din bil är mobbad där på parkeringen!
> :D

Ja, den ser extra liten ut mellan dom där slagskeppen!

Hurra?! Det snöar....
Johan A skrev:
> Här i GBG är det bara grått och fuktigt på
> marken.

Ja kusten GBG-Malmö brukar vara sist i sverige om att få snö. När vi väl har det så är det bara vitt på marken typ en vecka totalt.. Resten bara råkallt och regn o mörker.

Såna stunder längtar man hem till Norrland, då kan man snacka snö och ta fram skidorna..

Hurra?! Det snöar....
Johan A skrev:
> Här i GBG är det bara grått och fuktigt på
> marken.

Baah, det snöade iaf. lite imorse när jag började dagen med lite DH-åkning. (Sisådär 07:30.)

Jag är glad om jag slipper snö och is i vinter. MER GLOBAL UPPVÄRMNING ÅT FOLKET!

Hurra?! Det snöar....
LeoGbg skrev:

>
> Ja kusten GBG-Malmö brukar vara sist i sverige om
> att få snö. När vi väl har det så är det
> bara vitt på marken typ en vecka totalt.. Resten
> bara råkallt och regn o mörker.
>
Det är snö på Hallandsåsen, den ligger ju mellan Gbg. och Malmö.
Iofs är det väl borta i em.

/Jon

Hurra?! Det snöar....
Jon skrev:
> LeoGbg skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> >
> > Ja kusten GBG-Malmö brukar vara sist i sverige
> om
> > att få snö. När vi väl har det så är det
> > bara vitt på marken typ en vecka totalt..
> Resten
> > bara råkallt och regn o mörker.
> >
> Det är snö på Hallandsåsen, den ligger ju
> mellan Gbg. och Malmö.
> Iofs är det väl borta i em.
>
> /Jon

Jag snackar om snö med norrländska mått mätt.
Ett tunt vitt täcke som försvinner på eftermiddagar inte snö för mig :)

En kollega berättade att det ofta var "stabilare" vintrar i gbg när han var liten, dvs ca 30 år sen.
Tillräckligt för att kunna åka längdskidor minst halva vinterhalvåret i gbg. Nu om man har TUR så kanske en vecka, så det gäller att passa på och ha valla-prylar redo. :)

>Snön faller vackert här i Åre/Duved. Kan även meddela att det förekommer extra lokala snöfall i >vissa nedfarter. :)

>// Fischer

Behöver jag säga att jag e avis nu?

Senast redigerad av en moderator:
Hurra?! Det snöar....
*micke* skrev:
> Verkligen hurra...

Oj! Kom du fram ok? Är skolorna öppna? Gävle kan slänga sig i väggen, Piteå är det nya vita!

Hurra?! Det snöar....
Har dumpat ca 20 cm här i Åre/Duved så nu ligger snödjupet på totalt 56cm, det e gott att det inte bara är isig konstsnö i backarna som e hård efter hoppet, om inte annat så går det runt många sönderrivna nyllen i Åre för tillfället trots mindre krascher.. Men nu börjar det likna ngt =)
20100127055.jpg ht=352

Hurra?! Det snöar....
Jahöpp, kalasfina stockholms-stigar översnöade igen då.. Tja, borde väl gå att cykla ändå kanske, finns ju en bra grund i alla fall.

Hurra?! Det snöar....
Själv har jag haft två fantastiska helger på snöskoter, förra helgen var det lite löst, även på lederna, då det varit minusgrader oavbrutet sedan i december, men efter en varm vecka så blev det riktigt fasta spår, och lagom med skare ute i skogen på förmiddagen, för att bli lite svårare att ta sig fram på södersluttningarna när solen legat på frampå eftermiddagen. Det gäller att hålla farten uppe för att inte sätta sig på vissa ställen. :)

Tillbaka
Topp