Hurra?! Det snöar....

Hurra?! Det snöar....
me.I.am skrev:
-------------------------------------------------------
> Snö i all ära, nu vill jag att det kommer ett
> monsterregn och tar bort saltdammet från
> vägarna.

Ja tack. Usch vad dammigt och äckligt det är ute nu.

Hurra?! Det snöar....
Tjoho! Det är inte mycket, men marken är vit. Ombyte förnöjer, och här växlar det mellan -17 och +7 grader, ideligen. Roligt att allt raketskräp och glaskross gömts undan en liten stund i alla fall!

Hurra?! Det snöar....
Fantastiskt 25/4 (2016)
Inget deprimerande
image.jpeg

Hurra?! Det snöar....
Puh! Då har man ganska många mils säkerhetszon. Fast det är klart, 10 grader och regn som det bjuds på utanför fönstret är inte så kul heller. Tror jag går i ide och sover till maj ...

Hurra?! Det snöar....
Nu har det faktiskt smält bort ett par decimeter men som mest hade vi 135cm på gräsmattan. Jag mår illa av det. So long Härjedalen. Flyttar om en månad. Tror inte vi flyttar tillbaka trots sina fördelar, (skola för barnen). Men lite trött på riktiga vintrar å skitpiss jobb.

Bilagor

• E6F58BDA-6B76-45A7-ACFE-E7373CE8C40E.jpeg
    E6F58BDA-6B76-45A7-ACFE-E7373CE8C40E.jpeg
    243.9 KB · Besök: 104
Hurra?! Det snöar....
skogsmulle101 sa:
Nu har det faktiskt smält bort ett par decimeter men som mest hade vi 135cm på gräsmattan. Jag mår illa av det. So long Härjedalen. Flyttar om en månad. Tror inte vi flyttar tillbaka trots sina fördelar, (skola för barnen). Men lite trött på riktiga vintrar å skitpiss jobb.

Skåne är skitfint och har massor superduktiga, trevliga och kunniga cyklister, fina (och många!) vägar, bra pris på hus och inte så mycket snö....

Hurra?! Det snöar....
Hade äntligen fått tillbaka hoppet om att det kanske fanns en gud trots allt när solen bitvis tittade fram mellan molnen och värmde en frusen cyklist i veckan som gått, men idag när man vaknar upp yrvaken och tittade ut genom fönstret så ser det ut som att man flyttat till Sibirien med all snö..

Finns det några recensioner på bra dubbdäck till vätternrundan?

Senast ändrad:
Hurra?! Det snöar....
Bengt-re sa:
skogsmulle101 sa:

Skåne är skitfint och har massor superduktiga, trevliga och kunniga cyklister, fina (och många!) vägar, bra pris på hus och inte så mycket snö....

Jag hade iof bara 75 cm som mest i trädgården den här vintern men min skånska gräsmatta är inte snöfri än den heller :(.

Här drömmer man om att flytta upp men gräset är kanske vitare på andra sidan och inte grönare :)

Hurra?! Det snöar....
Raggamuffin sa:
Bengt-re sa:
skogsmulle101 sa:

Jag hade iof bara 75 cm som mest i trädgården den här vintern men min skånska gräsmatta är inte snöfri än den heller :(.

Här drömmer man om att flytta upp men gräset är kanske vitare på andra sidan och inte grönare :)

Vad sägs som Spanien? ? Det här börjar bara bli fånigt. Global heating... Phhh...

Hurra?! Det snöar....
Global heating... Phhh...[/quote]

Var det inte Global warming som nu ändrat till climate change då vi går mot nästa istid igen ;)

Hurra?! Det snöar....
Lite pinsamt hur människor väljer att köra fast i snön! Här uppöver (Umeå) borde vi veta hur vinter fungerar. Tyvärr sitter det något yxskaft och planerar all tragik. .. trafik! Så numera hänger vi och hemtjänsten bara vid våra vind-drivor. Stadsjeepar och p-förlängare klarar inte av att lämna parkeringen. Miljövänliga lokalbussar bärgas.
-Läge att testa en fatty ändå? Göra en snöängel!

Tillbaka
Topp