RN
Aktiv medlem
Hurra?! Det snöar....
40000000000000?Hur många procent av snöröjarbudgeten försvann i detta snöfall?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
40000000000000?Hur många procent av snöröjarbudgeten försvann i detta snöfall?
Många ..Hur många procent av snöröjarbudgeten försvann i detta snöfall?
Iofs...det är ju mest konstigar..Med tanke på att jag inte sett en enda plog så 3%?
vänt bara på isen så ser du hur dåligt understålet är sen lite mera underbett så skarapar den bättre.Nu kan snöhelvetet komma bäst det vill....men då nya plogen nu är monterad kommer det töa och inte snöa mer resten av vintern...brukar bli så! ?
Visa bilaga 594682
distansjobb som cykelmeck... så mina egna hojar alltsåJa, polisen uppmanar ju till hemmajobb imorgon också. Som god samhällsmedborgare lyder man?
Kollade på trafiken i tokholm så verkar det flyta ganska bra på dom statliga vägarna.Ja, polisen uppmanar ju till hemmajobb imorgon också. Som god samhällsmedborgare lyder man?
Nu bor ju inte jag i Stockholm men kvinnan före i kön på bolaget igår kväll klagade på att det var så jäkla halt ute med sommardäck på bilen... Plötsligt förstod jag varför bilar flera hade kört i 40 på den inte ett dugg hala motorvägen strax innan dess.Jag trodde liksom att det var ett skämt att det räckte med 3-4cm snö för att skapa kaos i stockholmstrafiken.
Tydligen inte
Funkade inte med sommardäck i 30 knyck heller. Så korkat att ens försöka!
Visa bilaga 594845
Nu bor ju inte jag i Stockholm men kvinnan före i kön på bolaget igår kväll klagade på att det var så jäkla halt ute med sommardäck på bilen... Plötsligt förstod jag varför bilar flera hade kört i 40 på den inte ett dugg hala motorvägen strax innan dess.
Är ju inte säkert att den höll 30 km/h. Kan ju ha kört olagligt fort.Funkade inte med sommardäck i 30 knyck heller. Så korkat att ens försöka!
Visa bilaga 594845
Ja j... det är ju faktiskt lagligt att ha sommarsulor än så länge.Jag undrar vems fel det är. SMHI? Eller staten som har sätt fel datum på krav på vinterdäck?
Det är ännu inte krav på vänterdäck enligt kalendern men är det verkligen tillåtet att köra med sommardäck i vinterväglag?Ja j... det är ju faktiskt lagligt att ha sommarsulor än så länge.
Ja j... det är ju faktiskt lagligt att ha sommarsulor än så länge.
Jo, vinterdäckslagen träder i kraft först 1 december. Det är den som säger att man ska ha vinterdäck vid vinterväglag.Dock inte lagligt att köra me sommarsulor på väg med snö ovanpå.
Jo, vinterdäckslagen träder i kraft först 1 december. Det är den som säger att man ska ha vinterdäck vid vinterväglag.
Tror bara gott om våra "bil"-burna ungdomar.Är ju inte säkert att den höll 30 km/h. Kan ju ha kört olagligt fort.
Eller Trafikverket som ger körkort till folk med så pass dåligt omdöme att de kör med sommardäck i vinterväglag.Jag undrar vems fel det är. SMHI? Eller staten som har sätt fel datum på krav på vinterdäck?
Hedrande om än lite naivt.Tror bara gott om våra "bil"-burna ungdomar.
Eller ironiskt.Hedrande om än lite naivt.
Jag kanske inte var helt allvarlig heller. ?Eller ironiskt.
Håller med, det är ytterst sällan sånt här kommer som en blixt fr klar himmel, och inte denna gång heller. Jag bor i Uppsala och bytte förra helgen (12-13/11). Flera dagar innan dess visade prognoserna att lördagen 12/11 var sista dagen det skulle vara varmt, söndagen skulle det droppa och sedan gå ner mot bara nån plusgrad dagtid under veckan med frost några nätter. Sedan under förra veckan var det nog redan tisdag-onsdag det var tydligt i prognoserna att fredag-lördag kommer snön. Så gott om tid att byta bara man har lite koll på omvärlden, och inte bara lallar runt i sin egen lilla värld.Om man sätter på vinter eller sommardäck efter datum,typ byter typ slutet på november får man fasen skylla sej själv om man kanar i diket!
Lite framförhållning och allmänt bondförnuft skadar inte....att det kan smälla till snabbt är väl ingen nyhet?
Pejla vädret och skifta innan snön/halkan kommer kan inte vara svårt??
Om det hade räckt med att de får skylla sig själv, så hade jag varit med. Men nu påverkar det tyvärr väldigt många andra också när vägarna blir blockerade.Om man sätter på vinter eller sommardäck efter datum,typ byter typ slutet på november får man fasen skylla sej själv om man kanar i diket!
Ja,drabbar ju inte bara sej själv tyvärr....stökar till det för många när folk blir "överraskad" att det kom snö i slutet på November i Sverige!!Om det hade räckt med att de får skylla sig själv, så hade jag varit med. Men nu påverkar det tyvärr väldigt många andra också när vägarna blir blockerade.
Håller med, det är ytterst sällan sånt här kommer som en blixt fr klar himmel, och inte denna gång heller. Jag bor i Uppsala och bytte förra helgen (12-13/11). Flera dagar innan dess visade prognoserna att lördagen 12/11 var sista dagen det skulle vara varmt, söndagen skulle det droppa och sedan gå ner mot bara nån plusgrad dagtid under veckan med frost några nätter. Sedan under förra veckan var det nog redan tisdag-onsdag det var tydligt i prognoserna att fredag-lördag kommer snön. Så gott om tid att byta bara man har lite koll på omvärlden, och inte bara lallar runt i sin egen lilla värld.
Din lyckost! Här bara regnar det