[Hygien] Mikra hjälmen (och annat)?

Calle F skrev:
-------------------------------------------------------
<->
> Hehe, finns nog lite potential i det där. Jag har
> nog lite vassare grejer än aceton liggande t o m.
> När man inte fattar ett skit av det som står i
> innehållsförteckningen på lacker och annat
> sköj så måte det ju vara bra. Jag behöver
> alltså en styck utrangerad mikro (med en smula
> "stöd" till antändningen...), en hjälm, stora
> mängder kemikalier och (bra)
> säkerhetsavstånd...
> :D

Flashback ... vår stenhårde kock börjar slakten av elakingar
genom att göra en hemmagjord bomb av lite kemikalier och en
mikro ...

=o)

Jag vill se bilder, helst en videosekvens:-DDD

byt hjälm om du e rädd om skallen... jag vet ioförsig inte hur varmt det blir på 15 sekunder men jag har för mig att det står på nån lapp när man köper hjälmar att de inte ska värmas upp. personligen tycker jag att hela skallar är mycket fräschare än spräckte exemplar...

Stoppa hjälmen i frysen så blir bakterierna långsamma, slöa och dumma. Då är det ingen konst att slå ihjäl dem med en hoprullad tidning. Tips: Låt huvudet vara kvar i hjälmen så fryser finnarna ihjäl.

Det går ju säkert bra att döda bakterierna i micron. Man kan ju micra disktrasor så att de blir hyfsat bra igen.

Men varför tog du inte ut kuddarna istället för att micra hela hjälmen?!

hahaha

MVH /Henrik

Jag fick just reda på en grej!

Tydligen finns det en grej som heter "tvättmaskin". Testa det någongång med brallorna o så, det verkar skitbra!

MVH /Henrik

Jerry skrev:
-------------------------------------------------------
> Flashback ... vår stenhårde kock börjar slakten
> av elakingar
> genom att göra en hemmagjord bomb av lite
> kemikalier och en
> mikro ...
>
> =o)

Nu är jag ju inte i klass med han Segal direkt. jag gör mig liksom inte på bild :)

> Jag vill se bilder, helst en videosekvens:-DDD

Ska kolla om jag får tag i en videokamera. Annars tar digitalkameran 640x480, vilket kanske räcker OK. Det känns som om det kan bli kul, det där :D

En micro funkar ju så att den sätter vattnets molekyler i gungning(dipoler) den värme som utvecklas kommer alltså från vattenmolekylernas friktion mot varandra. Ponera att cellplasten är fri från vatten så blir det ju bara värme från de anliggande kuddarn och remmarna. Microvågerna i sej har nog ingen nedbrytande effekt på cellplast eller plast.

bara mina 2 cent

det är förstås värmen som är dåligt för hjälmen, vet ingenting om huruvida plasten är fri från vatten, men som Lågflyga skrev i det första inlägget: "Det rök ur micron och luktade bränd plast." det innebär nog att det var mer än ett par droppar vatten som blev för varma. jag vidhåller att detta nog inte var det smartaste man kan göra med hjälmen...

Tillbaka
Topp