Hyra bil i Spanien

Goofy

Aktiv medlem
Hyra bil i Spanien
Ska till Spanien i sommar med familjen och tänkte hyra bil.

Är det någon som hyrt av dessa?:http://www.hyrbilspanien.se/

Eller har något annat tips på att hyra ifrån?

Vi kommer flyga till Malaga och skulle behöva få plats med
2 vuxna, 3 barn,(ett barn 0-1 år) 3 väskor och barnvagn.

Tack på förhand

/S

Hyra bil i Spanien
Tänk på att de du länkar till är en resebyrå och inte ett hyrbilsföretag. I dessa fall går ofta information om kundens önskemål (barnstlar, etc.) mystiskt förlorad någonstans på vägen, så jag skulle när bokningen är gjord kontakta hyrbilsföretaget och stämma av (jobbar extra i branschen). Men det verkar iallafall som allt mindre än en stor kombi är för litet för er.

Hyra bil i Spanien
Utifall nåt skulle krångla kan det vara värt att hyra från nån av de "stora", typ Hertz eller Avis, då de har kontor i Sverige. Och samma lika på plats, de har ju kontor överallt.

Hyra bil i Spanien
Hertz, Europcar, Avis... Finns kända uthyrare där du kan få den service du hoppas på med bil att hämta redan på flygplatsen som redan är skrivet i tråden :-) T

Hyra bil i Spanien
Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Hertz, Europcar, Avis... Finns kända uthyrare
> där du kan få den service du hoppas på med bil
> att hämta redan på flygplatsen som redan är
> skrivet i tråden :-) T

+1. Och så kan du i efterhand få hjälp av företagets svenska kundtjänst om det strular med nåt.

Hyra bil i Spanien
Har erfarenhet av Holidayautos efter att ha hyrt från dem ett par år. Mycket billiga och helt okej service (i Malaga), men bilarnas skick därefter, och den skumma regeln att man ska återlämna med tom tank.

Hertz har så många sammarbetspartners att det nästan är omöjligt att inte få åtminstone 10% rabatt.

Hyra bil i Spanien
vi hyrde av europcar eller om det var hertz, funka skitbra 2400 kr för en vecka fria mil diesel ford mondeo, bokade i förväg på ryanairs hemsida,nemo problemo....ta extra försäkringen för dem e dåliga på att parkera i spanien =O)

Hyra bil i Spanien
Flameboy skrev:
> den skumma regeln att man ska
> återlämna med tom tank.

Inte skumt alls. Lämnas bilen med tom tank kan dom ta mer för soppan än vad du själv skulle betalt vid pump. Dessutom är det inte ovanligt att kunder tankar bensin i dieslar av bara farten. Dyyyyyrt att ordna upp.....

Hyra bil i Spanien
Flameboy skrev:
> Har erfarenhet av Holidayautos efter att ha hyrt
> från dem ett par år. Mycket billiga och helt
> okej service (i Malaga), men bilarnas skick
> därefter, och den skumma regeln att man ska
> återlämna med tom tank.

Jag har alltid fått beskedet att man "ska" lämna bilen med full tank, annars debiterar dom soppan + en avg för arbete.

Senast för en vecka sen var det så (denna gång i München).

Däremot håller jag med om rabatten från Hertz, men de blir inte alltid billigast ändå.

Hyra bil i Spanien
Har hyrt av Europcar, Holiday Autos, Dany Car, Hertz samt Sixt (senaste gången) i Malaga.

Alla (utom Hertz tror jag) kör upphämtning på flygplatsen med minibus samt att man lämnar av i deras garage och får skjuts med buss till avgångshallen. Har haft bägge sorterna med antingen tom/full tank vid avlämning - i vissa fall ingår det en tank bensin och det är därför man återlämnar den snustorr!

Tidigare var Danycar grymt billiga (1000sek/vecka) men de senaste åren har det blivit lite varierat - senast var Sixt riktigt billiga! Kolla dock upp detta med barnstol noggrannt - vi brukar ta med egna för att vara på den säkra sidan...

Adios / Calle

Senast redigerad av en moderator:
Hyra bil i Spanien
peter2m skrev:
> vart ska, om du ska till nerja, vet jag en bra
> uthyrare

Jag ska till Nerja och det jag har hittat är:www.adventuranerja.com

Tar gärna emot tips!

/Stefan

Tillbaka
Topp