Hyra cykel i närheten av Nice

• Trådstartare Trådstartare FST
  • Start datum Start datum

FST

Medlem
Hej
Gör premiär på happy med denna fråga.
Ska ned med familjen 1 vecka i närheten av Nice. Finnas det någon som vet om det finns ngt bra ställe där man kan hyra lvgcykel i Nice med omnejd. Har googlat men mest hittat scooteruthyrare.
Med tanke på omgivningarna så kunde det vara trevligt med några morgonturer. Att ta med min egen cykel är inte ett alternativ.

/Fredrik

Hej,

Semestrade i Cannes i fjol.
Hyrde en Scott-racer ( S40?) på holiday-bikes.com (finns i även i Nice)
En ganska sunkig hoj (tung alu-ram, tredelat fram, skitig styrlinda, ingen dator) men den funkade och det var nära från mitt boende till uthyrningen.
(Hade med mina egna pedaler).

Kollade även på www.cyclecotedazur.com. De ordnar guidade turer men kan förmedla/rekommendera uthyrare i Nice. Tyvärr var jag lite sent ute. Turerna såg fina ut men var enligt min bedömning väldigt dyra i förhållande till vad man fick. (30 minuter googling ger bra med turförslag).

Cyklingen runt Nice och Cannes är för övrigt helt underbar. Rekommenderar särskild Col de la Madone och Col de Vence.
Det går också bra att cykla längs med vattnet och båda hållen från Nice; till Cannes och till Monaco.

/ Henrik

Rekommenderar Corniche dÓr!

Det är kuststräckan från Cannes/Mandelieu bort till San Raphael. Röda klippor med många möjligheter till ett badstopp och fantastiska vyer över havet.

Det går bra att åka tillbaka till Mandelieu via bergen så har man gjort ett varv liksom.

Enjoy!

Var på semester i Nice förra hösten och lade otaliga timmar på att försöka hitta nån som hyrde ut lvg-cyklar som man faktiskt hade lust att ta en tur i bergen med. Var mycket förvånad över att hyrutbudet i denna cykelregion i princip var obefintligt. Till slut hittade vi ett litet hotell, Auberge de Tourettes, i Tourettes-sur-loup (i bergen öster om Vence) som drevs av supertrevliga danska cykelentusiaster som hade fräscha Wilier cyklar. Rekommenderas varmt!!!
Bon voyage
Harald

Tillbaka
Topp