Hyra MTB på Gran Canaria?

Belse

Aktiv medlem
Ska ev hänga med några polare till Gran Canaria framåt senvintern en vecka, är det free-motion.com som gäller för cykelhyra, eller finns det fler ställen att kolla på? Tyckte inte att freemotion hade så mycket att välja på på hemsidan, men dom kanske har större utbud på plats? Jag är lite kort så en 27,5:a skulle passa mig och då fanns det bara en att välja på, en Cannondale Habit 5, 120 mm slag, och SLX 2X11, är det något som är ok att cykla runt på ? Sen hade dom några 29:or men dom var bara singelklinga fram och det vill jag inte ha tror jag...

Framgår det nånstans vad dom har för ramstorlekar? Kan ju vara rätt jobbigt om man är en Small och får en X-Large?

Sen beror det väl på vad det är för typ av terräng du/ni tänkt köra. Habit 5 funkar nog bra om det inte är alldeles för stökigt. Då skulle (om det var jag som valde) jag välja Specialized Rhyme FSR Comp 27,5 med lite mer slaglängd :)

Fast den står listad som en dammtb, vet iofs inte vad som skiljer i geometri mot killmodellen av motsvarande modell så den kanske funkar till en kille också...

Nu vet jag iof inte alls geometrin på Rhyme-hojen. Har svårt att se att det skulle skilja oavsett om man är tjej eller kille. Alla är ju olika i kroppsbyggnad trots samma kön iallafall.
Personligen är jag ganska anti till att det ska skyltas med att det är en "speciell tjej-modell" och skulle inte bry mig ett dugg om den stod listad som tjejcykel om den passade mig i storlek.

Tillbaka
Topp