Hyra MTB Stockholm

JBogevik

Aktiv medlem
Hyra MTB Stockholm
Hej!

Min flickvän vill följa med mig ut och testa mountainbike, vet någon om det finns att hyra i Stockholmstrakten och gärna i nära anknytning till trevlig åkning?

//JB

Hyra MTB Stockholm
Tidigare vet jag att även Cykloteket har hyrt ut cyklar för en dags.Typ 400 kr, dessa får man tillbaka om man sedan köper en cykel hos dem.

Hyra MTB Stockholm
Lyfter frågan igen då jag också vill introducera tjejen till MTB'ande. Behöver en hoj för någon kring 170 cm. Tips på butiker eller eventuellt privatpersoner i Stockholm mottages tacksamt (kan tas via PM). BikeSweden som tipsades om ovan verkar inte vara någon höjdare att boka genom (går inte att slutföra bokningen).

Hyra MTB Stockholm
Kolla med Sportson i Haninge (Port 73). De har iaf haft dyngsuthyrning av olika Specialized.
Ta bilen dit (eller åk kollektivt) och cykla därifrån.

Sen kan ni ta en sväng i Rudans friluftsområde. Det ligger ca 2 km från Port73. Googla eller kolla på "Strava segment" efter Rudan MTB. Det finns i tre olika längder, 14.5, 8 och 4.4 km. Eller improvisera medan ni kör. De flesta stigar i området är cykelbara om man är lite tekniskt bevandrad. För nybörjare rekommenderar jag hellre motionsspråren (se upp för hundägare, freesbygolfare och joggare) i samma område.

Tillbaka
Topp