Hyra räser på Bjärehalvön?

SIE

Aktiv medlem
Har en polare i Göteborgsområdet som de senaste åren har funnit det svårt att ta sig tid att komma ut och cykla stig, att han inte har stigarna utanför dörren är en starkt bidragande faktor kombinerat med två små ungar, idrottsledare på fritiden, husrenovering, krävande jobb yada yada. Däremot har han nära till bra landsvägscykling, så som den vän man är tänkte jag ge mig på att förbättra hans kondition på bekostnad av hans ekonomi genom att lura in honom i landsvägscykling.

Planen är att lösa en hyrcykel till honom i samband med att jag bjuder ner honom till mig i Skåne till våren. Undrar således om någon vet om någon firma som hyr ut lagom fin räsercyklar till drygt 2 meter långa män (hans Trek Top Fuel är stl XXL) på/runt Bjärehalvön?

Tack på förhand!

Finns det öht nån som kommersiellt hyr ut annat än typ damtrallor o kanske MTB i samband med bikeparks, i Sverige?

Kan det här vara något kanske?
Lycka till!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hyr cykel hos oss i sommar​

Upptäck vackra Bjärehalvön från en cykel och njut av det varierande landskapet, de gröna fälten, skogen och havet. Oavsett vilken typ av cyklist du är så finns det en färdväg och terräng för allas motions nivå.

Vi erbjuder cykeluthyrning till dig, vare sig du är proffs eller motionär. Välj mellan traditionell damcykel, landsvägscykel, barncykel, el-cykel, mountainbike samt tillbehör som cykeln vagn och barnstol. Möjlighet finns att hyra cykel från 1 dag upp till 2 veckor. Under tennisveckan rekommenderar vi att boka i god tid då det är högt tryck.

Efter att ha bokat cykel i vårt bokningssystem så anger ni tid & plats dit ni önskar få cykeln levererad. Vi erbjuder utkörning & hämtning av hyrcyklar på hela Bjärehalvön. Vi levererar även cyklar till Halmstad, Ängelholm, Laholm och Torekov. Ange önskad plats och tid i bokningen så kommer vi ut till dig med cykeln.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tack för alla tips! Hade hoppats på någon anekdot, men det ligger väl i sin natur att forummedlemmarna inte är i behov att hyra lokalt ?

Skånska anekdoter gällande hyrcykel är tyvärr en rejäl bristvara för undertecknad :giggle:
Hoppas att det går bra att lura ut din kompis på lite somrig landsvägscykling!

Tillbaka
Topp