I behov av hjälpsamma tips

Brunzine

Medlem
Hej alla

Jag står i kvalet att köpa mtb för enklare skogscykling (grusvägar, inget avancerat - Runnleden för den som är bekant med Falun/Borlänge-området). Jag började med att kolla billigare nya cyklar lokalt men insåg snabbt att det var alldeles för dålig kvalitet. Nästa steg var att kolla Blocket/Happymtb och insåg att man kan få fina cyklar för ganska lite pengar. Nu är jag inne på att handla från tyskarna ni rekommenderar här på forumet.

Så min fråga: köpa nytt eller beggat? Jag vill inte lägga mycket mer än 10'. Jag har kollat på den här http://www.bike-discount.de/en/buy/zr-race-650b-7.0-17817/wg_id-6198 på bike-discount. Kom jättegärna med åsikter om den eller andra cyklar runt den pengen som är bättre val.

Tacksam för alla åsikter och synpunkter!

Om nivån på cykling är och fortsatt kommer vara i stil med Runnleden kommer du sannolikt att ha roligare på en CX än en MTB. Men är ambitionen att ge dig ut även i svårare terräng så småningom är en MTB helt rätt.

Som referens körde jag Runnleden hem från jobbet på racern förra veckan utan obehag för vare sig mig eller cykeln, lite slirigt bara. En CX skulle jag tycka var det perfekta vapnet för den sortens cykling.

Jag tycker det ser ut som ett förnuftigt och bra val av cykel, och är ju ingen nackdel att man kan cykla i lite svårare terräng när suget uppkommer.

Tack för svaren! Har kollat in Parkwood nu också, men Radonen ger bättre magkänsla om inte annat. Snyggare också imo, men det är ju en smaksak.

Decisions, decisions...

Tillbaka
Topp