I stället för Voltaren

1888

Aktiv medlem
I stället för Voltaren
Finns det någon medicin som fungerar lika bra som Diklofenak mot knäont o andra inflammationer?
Men utan bieffekten konstant bajsnödig.
Har provat Gelen, men tycker inte den fungerar över huvud taget.

Redan dag 2 har jag ondare i arslet än jag hade i knät :(

I stället för Voltaren
Naproxen eller Ipren (NSAID) är nog det närmsta du kommer med läkemedel i Sverige. Dock något mindre effekt på inflammationer än Diklofenak (Voltaren). Alla läkemedel har biverkningar så testa dig fram.

Och som alltid, går det inte över inom 2-3 veckor, kolla upp det.

I stället för Voltaren
Glömde säga att Skoglings tips är värt att testa. Finns även i Sverige men på recept. Arcoxia skiljer sig mot Diklofenak med att den inte "skadar" magslemhinnan (båda är Cox-2 hämmare), vilket kan vara det som leder till b-nödigheten du får av Voltaren.

I stället för Voltaren
HTFU.jpg

:-)

I stället för Voltaren
Ckd sa:
MarcusS: Vad händer efter 8 tabletter?

Det blir för mycket....

För att vara OT så hjälper ingefära och gurkmeja. Inte lika bra som voltaren, men det gör faktist nytta. Se bara till att ta ganska mycket under 3-4 veckor. Ät bra, sov mycket, drick vatten, undvik negativ stress så lagar kroppen sig snabbare.

Voltaren gel är total och fullständigt värdelöst enligt min erfarenheter och även enlig läkare jag talat med.

Bilagor

• images-16.jpeg
    images-16.jpeg
    14.6 KB · Besök: 119
I stället för Voltaren
Skogling sa:
Gel är ett skämt.

Arcoxia är grym. Känner du någon som är i Spanien så kan man köpa receptfritt. 60 mg.

Får ringa doktorn och se om han kan skriva ut en säck.

Kollade priset på nätet, 28 tabletter för 1000kr, då måste dom ju vara bra :)

I stället för Voltaren
Det finns också Celebra (på recept).
Jag reagerar kraftfullt mot voltaren, men celebra funkar bra. Dock, om jag förstår det rätt, inget man ska knapra om det inte verkligen behövs.

I stället för Voltaren
kost kan väl om inte bota helt, så iaf påverka, väl?

sura livsmedel obra, basiska bra.

socker obra

fil obra, yoghurt bra

kolsyra = surt tror jag

I stället för Voltaren
1888 sa:
Finns det någon medicin som fungerar lika bra som Diklofenak mot knäont o andra inflammationer?
Men utan bieffekten konstant bajsnödig.
Har provat Gelen, men tycker inte den fungerar över huvud taget.

Redan dag 2 har jag ondare i arslet än jag hade i knät :(

Om du går till läkare och får Arthrotec 50mg utskrivet så kan det gå bättre med magen. Det innehåller diklofenak av samma dos (50mg), som receptbelagd Voltaren men även misoprostol som är magslemmhinneskyddande. http://www.fass.se/LIF/product?nplId=19921023000144
Ett annat alternativ är att äta Omeprazol (Losec) ihop med Voltaren. Det finns receptfritt på apoteket,

I stället för Voltaren
Jag har fått plåtmage av mitt omfattande missbruk. Artros i båda knäna måste hållas tillbaka så gått det går. Tål hur mycket Brufen Retard (800 mg Ibuprofen) och diklofenak (3X50 mg) som helst, dock inom ordinerad dagsmängd. Ordinationen från knädoktorn är att knapra och cykla tills det slutar värka. Det verkar dock som Brufen Retard tappar i effekt efter långvarig överdosering. Diklofenak dämpar inflammationer mer distinkt. Jag fick Brufen Retard tidigare när magen strejkade av Voltaren. De skulle vara bättre för klena magar. Det höll i 40 dagar för mig...

Nu på senare tid har jag kunna knapra på utan problem, oavsett preparat. Frågan är om de hjälper...

I stället för Voltaren
orkar inte kolla, men visst sägs det väl - av de som synes seriösa - att viss kost kan påverka "inflammatoriska tillstånd i kroppen"...?

I stället för Voltaren
Tack för alla tips.
Skall vila ordentligt nu i helgen, (blir enkelt på söndag)
Kommer knät tillbaka har jag nu några fina tips att ge min "doktor".

I stället för Voltaren
Har ätit många antiinflammatoriska tabletter under åren och som några här sagt så har "Arcoxia" varit den tablett som gett mig minst besvär i magen.

I stället för Voltaren
Självfallet måste någon besserwisser komma och tjats om att lösa problemet och inte symptomet. Idag är det jag :-) Hur är det med styrketräningen för fötter, ben och core?

Håll koll på allmäntillståndet om du käkar maxdoser, även om de är rekommenderade av någon läkare. Alla tål inte lika mycket och börjar man må lattjo efter ett tag kan det vara läge att trappa ner.

Krya!

I stället för Voltaren
Maxdoser under lång tid är läskigt. Läs bara när DN tror jag det var satte 5-6 medarbetare på läkarkontrollerad maxdos av Alvedon, knappt hälften kunde inte hålla på mer än 3-4 dagar innan läkarna avbröt, levervärdena hade blivit så dåliga att de inte vågade låta dem fortsätta. Så, de få gånger jag använder alvedon, då blir det en halv tablett.

I stället för Voltaren
Johan T sa:
Självfallet måste någon besserwisser komma och tjats om att lösa problemet och inte symptomet. Idag är det jag :-) Hur är det med styrketräningen för fötter, ben och core?
Krya!

Dumma dej ;)

Jag har fått några övningar av sjukgymnasten, men dom är nåt djuriskt tråkiga.
Jag vet, korkad men sån är jag.
Vill bara ha en näve piller att skölja ner med en kasse öl o voila frisk som en nötkärna ;)

I stället för Voltaren
Johan T sa:

Håll koll på allmäntillståndet om du käkar maxdoser, även om de är rekommenderade av någon läkare. Alla tål inte lika mycket och börjar man må lattjo efter ett tag kan det vara läge att trappa ner.

Krya!
Jag kan besserwissra vidare och påpeka att riskerna med antiinflammatoriska preparat är rätt stora (mycket större än vad många tänker sig). Används det det som kortvarig kur är det väl rimligt i de flesta fall, men långvarig slentriananvändning är inte bra...
Här är några snabbt framgooglade artiklar - finns hur mycket som helst (trots att många studier som säkert utförts och ej visat önskat resultat ej publicerats):
http://www.fda.gov/ohrms/dockets/ac/02/briefing/3882B2_02_McNeil-NSAID.htm
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2698873/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1874281/

I stället för Voltaren
Du kan testa Reparil N.
För lindring av tillfällig smärta och svullnad i samband med skador såsom stukningar, vrickningar och klämskador. Reparil känns behagligt kylande och har en smärtstillande och antiinflammatorisk effekt.Biverkningar är sällsynta, men i enstaka fall kan överkänslighet uppträda.

I stället för Voltaren
Fick ett tips på att suga i sig ljummet citronvatten varje dag för att hålla tillbaka både inflammationer och cancer. Ska testa det när jag har malt ner ledbrosket en bit till imorgon.

I stället för Voltaren
Fjärdebrunn sa:
Fick ett tips på att suga i sig ljummet citronvatten varje dag för att hålla tillbaka både inflammationer och cancer. Ska testa det när jag har malt ner ledbrosket en bit till imorgon.

Gör det i månsken stående i en pöl av blod från en nyoffrad tvåhövdad get. Fungerar sjukt mycket bättre då.

Gissar jag. Getter är ju bra!

Tillbaka
Topp