Identifiera min Specialized

Impulsköptes här på Happy, men har aldrig kommit igång med bygget. Hade nu tänkt sälja den vidare, men har glömt vad det är för modell och år. Någon som har en idé?
IMG_2168.jpeg

IMG_2170.jpeg

Det är absolut en Enduro, tror de såg ut så från 2001 och några år framåt. Har haft tre varav två S-works. Den första var lackad men jag har för mig att S-works var på diagonalröret. Den andra var anodiserad och då var S-works och Specialized-loggorna etsade. Den hade också Brain-dämpare.

Är nästan säker på dämparen inte är original.

De spricker för övrigt lite här och var. Den första jag hade gick sadelstaget av (helt) på precis ovanför bromsokets fäste. Det var en recall på dem, fick en ny utan diskussion.

Även den sprack, små sprickor precis vid svetsen på sadelröret. Fick en tredje som rullade i ett gäng år innan jag sålde den, men jag tror den sprack så småningom den också, i ena kedjestaget om jag inte minns fel.

Kan ju tillägga att det var en väldigt trevlig cykel på sin tid, mina rullade X antal veckor utför nere i alperna på stigar som man kört klart tuffare cyklar på idag samtidigt som de var roliga att cykla på här hemma med.

Tillbaka
Topp